معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

استفاده نادرست از فضای مجازی باعث بلوغ زودرس درکودکان ونوجوانان می شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و آموزش استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی افزود: متاسفانه هرگونه ارتباط در این فضاها باعث ایجاد بلوغ زودرس در کودکان و نوجوانان شده است.

کد مطلب: ۵۱۷۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، سعید شبستری در سمینار "هنر ظریف مهارت بازدارندگی" با بیان این كه امر به معروف و نهی از منكر، فریضه ای است كه بر همگان واجب است ادامه داد: به جرات می‌توان گفت كه این مساله مهم، یكی از فرایض فراموش شده كشور است.

وی ادامه داد: خون های پاک بسیار به پای این انقلاب ریخته شده که همگی آنها برای حفظ ارزش های دینی بوده و آرامش و امنیت کنونی کشور به واسطه همین رشادت ها و جانفشانی هاست.

شبستری اظهار کرد: مدافعان حرم نیز در زمان کنونی در خارج از کشور برای دفاع از ارزش های اسلامی جانفشانی می کنند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس ارزش های دینی و آموزه های مذهبی تشکیل شده و کشوری است که توانست اسلام را در تمام دنیا گسترش دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: استکبار جهانی با هراس از ترویج اسلام در جهان سعی دارد به هر نحو ممکن باور های دینی، ایمان و اعتقاد جوانان این مرز و بوم را سست کند.

وی ادامه داد: دشمنان از جنگ فیزیکی و سخت به جنگ نرم و فرهنگی روی آورده اند و نباید نسبت به سرمایه های اصلی این انقلاب که جوانان ما هستند بی تفاوت بود.

شبستری افزود: دشمنان از ترس ترویج اسلام در جهان و در ذهن و جان جوانان غربی داعش و گروه های تکفیری را به وجود آوردند تا اسلام هراسی در دنیا رخ دهد.

وی با بیان اینکه امروز برخی ارزش ها به ضد ارزش تبدیل شده اند، گفت: در جامعه فعلی باید معروف ها و منکرها شناسایی شوند و برای آن برنامه های تشویقی و سلبی در نظر گرفته شود.

معاون سیاسی و امنیتی آذربایجان شرقی افزود: بی حجابی بانوان تنها منکر جامعه ما نیست در جامعه ای هستیم که اتفاقات بسیاری همچون اختلاس های میلیارد دلاری رخ داده که بسیار شکننده و تاثیرگذار تر است و باید نگاهمان را به منکرات و معروفات جامعه وسیع تر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، استفاده از ماهواره، جرم است اما آمارهای غیر رسمی، حکایت از استفاده بیش از ٥٠ درصدی مردم از ماهواره دارد که باید در این مورد و موارد مشابه نیز اقدام به امر به معروف و نهی از منکر کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و آموزش استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی افزود: متاسفانه هرگونه ارتباط در این فضاها باعث ایجاد بلوغ زودرس در کودکان و نوجوانان شده است.

وی ادامه داد: موضوع امر به معروف و نهی از منكر باید در كشوری كه اسلامی است و آموزه های دینی، شاكله اصلی انقلاب اسلامی را تشكیل می‌دهد، مورد توجه عموم جامعه قرار گیرد.

وی با اشاره به فداكاری‌ها و ایثارگری‌های زمان انقلاب و بعد از انقلاب در ایام دفاع مقدس، اظهار كرد: اگر امنیت و آسایشی را در جامعه شاهد هستیم در سایه فداكاری‌های جانانه فرزندان انقلاب در داخل كشور است كه بخشی از این ایثار و فداكاری ها،به صدها كیلومتر فراسوی مرزهای ایران اسلامی و در قالب مدافعان حرم كشیده شده است.

به گفته معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه‌های دینی، اعتقادی و انقلابی‌گری خود در سطح جهانی، حرفی برای گفتن دارد.

شبستری در ادامه سخنان خود با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار كرد: دشمن، بیكار ننشسته و به صورت ٢٤ ساعته، جوانان این مرز و بوم را آماج تیرهای مسموم و غیر اسلامی و غیر اخلاقی خود قرار داده‌اند.

وی گفت: اگرچه مشكلات و نواقصاتی در كشور وجود دارد ولی همه باید بدانیم كه با پاك كردن صورت مساله، نمی توان مشكلات را حل و فصل كرد.

وی با تاكید بر لزوم احصا و تبیین مصادیق امر به معروف و نهی از منكر در كشور عنوان كرد: مساله توجه به بحث امر به معروف و نهی از منكر،دغدغه تمامی مسئولان و دلسوزان نظام است.هرچند اقدامات و فعالیت های بسیار خوبی در كشور انجام شده ولی كافی نیست و هنوز با درجه مطلوب، فاصله داریم.

شبستری در بخشی از سخنان خود با اشاره به افزایش گرایش مردم برخی از كشورهای اروپایی و آمریكایی به دین مبین اسلام در چند سال اخیر ادامه داد: دشمنان و بدخواهان واقعی اسلام به دلیل آنكه از نفوذ باورها و تفكرات اسلامی در كشورشان هراس دارند با هدف اسلام هراسی، اقدام به ایجاد گروهك های تروریستی همچون داعش كردند كه با اسم اسلام، اسلام و مسلمانان را نابود می كنند.

وی نسبت به امكان احتمال افزایش برخی از معضلات اجتماعی همچون خودكشی و طلاق هشدار داد و افزود: نباید امر به معروف و نهی از منكر، منحصر در بحث بی حجابی شود و باید در سایر حوزه ها نیز باید برای حل مشكلات دیگر ورود پیدا كرد.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینكه بر اساس قانون، استفاده از ماهواره، جرم است اظهار كرد: آمارهای غیر رسمی، حكایت از استفاده بیش از ٥٠ درصدی مردم از ماهواره است كه باید در این مورد و موارد مشابه نیز اقدام به امر به معروف و نهی از منكر كرد.

شبستری همچنین در بخشی از سخنان خود با تاكید بر لزوم فرهنگ سازی و آموزش استفاده صحیح از شبكه های اجتماعی و فضای مجازی تاكید كرد و ادامه داد: متاسفانه شبكه های اجتماعی و رواج هرگونه ارتباط در این فضاها باعث ایجاد بلوغ زودرس در كودكان و نوجوانان شده است. وضعیت فعلی به گونه ای است كه كودكانمان را به دریا ببریم و شنا كردن را به آنان یاد ندهیم كه نتیجه آن چیزی جز غرق شدن نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار