ایجاد 30 هزار شغل از طریق پارک علم و فناوری در کشور

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پارک‌های علم و فناوری 30 هزار شغل در کشور ایجاد کرده‌اند.

کد مطلب: ۵۱۶۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، وحید احمدی امروز 23 تیر ماه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تلاش وزارت علوم بر این است که علم و فناوری به بدنه جامعه کشیده شود و مختص جامعه دانشگاهی نباشد.

وی تصریح کرد: تفکر سنتی که در آن مجموعه اقتصاد و صنعت به دانشگاه بی‌توجه هستند از سیاست‌های کلی کشور کنار رفته و دانشگاه در این زمینه‌ها محوریت یافته است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری از نشانه‌های قدرت کشور هستند، گفت: در سطح کشور 38 پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند و چهار هزار و 400 شرکت و 30 هزار شغل را ایجاد کرده‌اند.

احمدی خاطرنشان کرد: در سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هدف این است که دانشگاه‌ها نسل خلاق و کارآفرین تحویل جامعه دهند.

وی افزود: لازم است دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی علاوه بر توان ایجاد اشتغال برای خودش، اشتغال‌زایی نیز داشته باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه یکی از اهداف وزارت‌ علوم، تحقیقات و فناوری است به‌طوری‌ که دانشگاه صرفا آموزشی نباشد و بتواند نیازهای جامعه را نیز برطرف کند.

احمدی تصریح کرد: لازم است کشش تقاضا را افزایش داد به‌طوری که بخش صنعت به دانشگاه پیشنهاد همکاری بدهد و شهرداری‌ها پروژه‌های‌ خود را به دانشگاه بدهند تا دانشگاه تقاضامحور شود.

وی افزود: دانشگاه کارآفرین مجموعه‌ای است که دانش و فناوری را ایجاد می‌کند و می‌تواند با دستگاه‌های مختلف همکاری کرده و اساتید و دانشجویان را با آن‌ها پیوند بزند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استانداران به دلیل اشرافی که به منطقه دارند، می‌توانند در هماهنگی، حمایت و تقویت دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری تاثیر زیادی داشته باشند.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است کارگروه علم و فناوری که ارتباط دستگاه‌ها را با علم و فناوری ایجاد می‌کند در استان‌ها ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار