رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان:

برای یاد شهداء وامام شهداء در هندیجان کاری صورت نمی گیرد

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان گفت: ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و قیام 15 خرداد را گرامی می‌داریم و برای همه آن‌ها آرزوی غفران و بهشت جاویدان را از خداوند منان خواستاریم انشاء الله در روز رستاخیز شفیع ما باشند.

کد مطلب: ۵۰۴۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی شمیل پور در گفت و گو با خبرنگار پانا در بندر هندیجان، اظهار داشت: بیشتر اوقات دیده ‌شده که برای یاد و خاطره شهیدان و امام راحل (ره) کار خاصی در هندیجان صورت نمی‌گیرد و انتظار می‌رود برای حفظ و ترویج آرمان‌های بزرگ امام اقدامات بیشتری انجام شود.

علی شمیل پور افزود: دشمنان به دنبال این هستند که دین مبین اسلام را از جوامع اسلامی خارج کنند و آن‌ها را از احکام اسلام و دین تهی کنند اما امام خمینی (ره) همه نقشه‌های دشمنان را نابود و منسوخ کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان تأکید کرد: امام توانست با نهضت خود ملت‌ها و مستضعفان جهان را عزت بخشد که در حال حاضر در همه جای دنیا می‌بینیم اسامی فرزندان مسلمانان جهان نام محمد و علی و فاطمه است امام به مسلمانان احساس درک امت اسلامی را داد.
شمیل پور بیان داشت: اکنون دورترین نقاط جهان هم جزء یکپارچه بودن جهان اسلام هستند و این نعمت را نباید فراموش کنید و باید نعمت‌های خداوند را پاس بدارید امام با نهضت خود حکومت‌های فاسد و پلیدترین حکومت‌های پادشاهی را در منطقه منسوخ کردند و با ارتباط محضی که با خالق خود داشتند توانستند این رژیم ستم‌شاهی پهلوی را سرنگون کنند و حکومت اسلامی تشکیل دهند که یزید و یزیدیان زمان ما می‌خواستند اسلام را محو کنند و دین مبین و حنیف را از صفحه دنیا تهی کنند اما دست قدرتمند خداوند با نهضت امام این خواب مستکبرین به سراب تبدیل شد.
امام جمعه هندیجان ادامه داد: در حوزه‌های علمیه فقه شیعه بزرگ‌ترین و بهترین قواعد اسلامی بود قبلاً بیشتر چیزهای که در حوزه بود بر همه مخفی بود یا توانایی گفتن آن را نداشتند اما نهضت امام خمینی (ره) باعث شد فقه شیعه که بزرگ‌ترین و ناب‌ترین احکام اسلامی زنده شوند و در جامعه پیاده شدند همانند ولایت مطلقه فقیه است.
وی در پایان گفت: نهضت امام باعث شد خوی اشرافی و زندگی اشرافی گری مسئولین از بین برود و مسئولان جامعه اسلامی باید زندگی پایین‌تری از مردم داشته باشند. قبلاً آمریکایی‌ها، روس‌ها و انگلیسی‌ها ملت را تحقیر می‌کردند اما امام به ملت ما عزت دادند و غرور اسلامی ما را زنده کردند و اکنون مستکبرین و این کشورها به دنبال کشور و اسلام ما هستند اما حکومت اسلامی نه شرقی و نه غربی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار