شرط توسعه همه جانبه کشور، مشارکت همگانی مردم در امر سواد آموزی است

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: مشارکت همه جانبه مردم در امر آموزش و سواد آموزی منجر به ریشه كنی بی سوادی در جامعه و تحقق توسعه فرهنگی کشور خواهد شد .

کد مطلب: ۴۹۶۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در بازدید از کلاس های سواد آموز در بخش مرکزی شهرستان بوشهر اظهار داشت:برای اینکه سطح علمی و فرهنگی شهروندان ارتقاء یابد و توسعه ی همجانبه کشور بویژه توسعه فرهنگی محقق شود.راهی نیست جزء اینکه مشارکت همه جانبه مردم در امر سواد آموزی و آموزش برای ساختن جامعه ای عاری از بیسوادی بالا برود؛ برای این منظور ضروریست همه دستگاه ها تلاش بیشتری برای افزایش زمینه های جلب مشارکت مردم داشته باشند.

غلامرضا دانش فر اضافه کرد: امید است با برنامه ریزی های انجام شده به حمد و قوه الهی وهمکاری بیشتر آموزش دهندگان و همکاران فرهنگی تا پایان برنامه توسعه ششم توسعه در مناطق روستایی و شهری استان بی سوادی در گروه سنی 10 تا49 ریشه کن شود.

وی با تأکید بر جایگاه ویژه استان در جذب سواد آموز در سطح کل کشور، افزود: جذب بالای افراد بی سواد زیر 50 ساله در سال 93 و 94 در شهرستان ها و مناطق 17 استان بیانگر این است که اگر مشارکت مردم در کار آموزش افزون تر شود، دستگاه ها همکاری لازم بنمایند و تلاش های همکاران ما در مناطق و شهرستان ها برای جذب بیشتر چند برابر شود می توانیم در نیمه اول اجرای برنامه توسعه ششم به پدیده نامیمون بی سواد در استان پایان دهیم.

معاون سواد آموزی استان با اشاره به فراهم بودن شرایط لازم برای مشارکت بیشتر همکاران فرهنگی در امر سوادآموزی گفت:همکاران فرهنگی از سال های قبل تاکنون سهم بسزایی در کاهش بی سوادی در استان داشته اند اما ما انتظار بیشتری از فرهنگیان شاغل و بازنشسته داریم زیرا آنان با توجه به نفوذ و آشنایی که نسبت مردم محلات، مدرسه و اولیا دانش آموزان دارند می توانند در شناسایی، معرفی و جذب افراد جویای سواد نقش موثری داشته باشند. از طرفی دیگر خود فرهنگیان شاغل و بازنشسته نیز می توانند بطور مستقیم در آموزش و سواد آموزی مشارکت داشته باشند.

وی در پایان به همکاری و همدلی بسیار خوب مدیریت ارشد آموزش و پرورش استان اشاره نمود و با تقدیر از تلاش مجموعه ی سواد آموزی استان،گفت: امید است عدد54/95درصد باسوادی فعلی استان در گروه سنی 49- 10 ساله را به 96درصد برسانیم و این در حالیست که اکنون 5/4 درصد از هم استانی های مان با معضل محرومیت از سواد مواجه هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار