ایجاد صنایع تبدیلی و ساخت سردخانه در منطقه اورامان كردستان

فرماندار سروآباد از ایجاد صنایع تبدیلی و ساخت سردخانه در منطقه اورامان با همکاری بنیاد برکت خبر داد.

کد مطلب: ۴۹۵۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا سروآباد كردستان،علی مفاخری سه‌شنبه شب در مراسم تجلیل ازشوراهای اسلامی شهرستان سروآباد که به مناسبت روز شوراها برگزار شد، با تبریک روز شورا، اظهار داشت : شوراهای اسلامی نمایندگان مردم و به عنوان پل ارتباطی مسؤولین با مردم ازجایگاه ویژه‌ای برخوردارند .

وی به عدم برگزاری مراسم تجلیل از شوراها در روز 9 اردیبهشت که مصادف با روز شورا بود اشاره کرد و گفت: دلیل اصلی عدم برگزاری روز شورا در 9 اردیبهشت ماه که مصادف با روز شورا بود، کشیده شدن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به دور دوم بود .

فرماندار سروآباد به دغدغه‌های شورا در خصوص عدم وجود یک سردخانه و ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: در جلساتی که با مشاورین بنیاد برکت برگزار شد، سرمایه‌گذاری در بخش اورامان این شهرستان و ساخت یک سردخانه برای ایجاد صنایع تبدیلی در روستای بلبر این منطقه مطرح شد .

وی اضافه کرد: خوشبختانه مشاورین و سرمایه‌گذاران بنیاد برکت با ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه و یک سردخانه موافقت کردند ولی متاسفانه با مشکلات محیط زیستی روبرو شده که امیدواریم این مشکل نیز در آینده‌ای نزدیک با پیگیری خود سازمان بنیاد برکت برطرف شود .

وی با انتقاد از عدم حضور برخی از مدیران کل ستادی در شهرستان سروآباد خاطرنشان کرد: متاسفانه علی‌رغم اینکه سه سال از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد، ولی برخی از مدیران کل ستادی از شهرستان سروآباد بازدید به عمل نیاورده‌اند .

مفاخری افزود: عدم حضور مدیران کل ستادی در شهرستان سروآباد احجاف در حق مردم این شهرستان است و ما تلاش خواهیم کرد حضور مدیران کل ستادی در شهرستان سروآباد فراهم شود .

وی به دغدغه شوراهای اسلامی در خصوص عدم سکونت مدیران و مسؤولان شهرستانی در شهر سروآباد گفت: تاکنون خلل و مشکلی در کار مدیریت این افراد مشاهده نشده است ولی چنانچه کوچکترین خللی در روند مدیریت این افراد که ناشی از ترددی بودن آنها مشاهده شود، موضوع پیگیری و بر سکونت آن مدیر یا مسؤول در شهرستان سروآباد تاکید می‌شود .

به گفته وی، از زمان انتصاب وی به عنوان فرماندار شهرستان سروآباد، مدیران و مسؤولان جدید که در این شهرستان منصوب شده‌اند، تضمین سکونت در شهرستان سروآباد از آنها گرفته شده است .

فرماندار سروآباد به دغدغه‌های شوراهای اسلامی در خصوص ضعیف بودن حوزه ورزش و جوانان شهرستان اظهار کرد: متاسفانه وضعیت ورزش شهرستان سروآباد اسفناک و در بدترین حالت ممکن و در حال نابودی است .

وی افزود: در مدت حضور بنده در شهرستان سروآباد مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان در شهرستان حضور نداشته است و تاکنون نسبت به ورزش این شهرستان توجهی نشده است .

وی در پاسخ به سؤال شوراهای اسلامی در خصوص استفاده مدیران و مسئولان شهرستانی از اموال بیت‌المال در ساعات غیراداری اشاره کرد و گفت: استفاده شخصی از خودروهای دولتی در ساعات غیراداری ممنوع است و با شخص خاطی برخورد می‌شود و این موضوع نیز به نیروهای انتظامی اعلام شده که در ساعات غیر اداری نسبت به تردد خودروهای اداری ممانعت به عمل آورند .

مفاخری به دغدغه‌های شوراها در خصوص تخریب خانه‌ باغ‌های کشاورزان اشاره کرد و گفت: افزایش ساخت و سازها در زمین‌های کشاورزی و ساخت ویلاها و خانه باغ در سال‌های گذشته رو به افزایش بوده است و درصورتی که از افزایش این ساخت وسازها جلوگیری نشود، در آینده‌ای نزدیک شاهد تخریب محیط زیست و منابع طبیعی و در نتیجه به هم خوردن چهره زیبای طبیعت خواهیم بود .

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی خانه باغ‌هایی که در نقشه‌های هوایی که در سال‌های قبل از منطقه گرفته شده است وجود داشته‌اند، تخریب نمی‌شوند ولی خانه باغ‌هایی که از سال 84 به بعد و بدون مجوز احداث شده و در نقشه‌های هوایی نیز وجود ندارند، تخریب می‌شوند .

وی به دغدغه‌های شوراهای اسلامی شهر اورامان در خصوص بی‌توجهی به وضعیت گردشگری منطقه اورامان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده، مجوز فعالیت و ایجاد یک پایگاه میراث فرهنگی در شهر اورامان صادر شده که در آینده‌ای بسیار نزدیک یک شعبه میراث فرهنگی در شهر اورامان مستقر می‌شود .

وی عدم استقرار ادارات در شهر اورامان را کمبود فضا و مکان عنوان کرد و گفت: در صورتی که مکان و فضای مناسب برای ادارات در این شهر فراهم شود، برخی از ادارات که مجوز استقرار آنها نیز صادر شده است، فعالیت خود را در منطقه اورامان آغاز خواهند کرد .

مفاخری به دغدغه شوراهای اسلامی در خصوص افزایش اعتیاد در روستاها اشاره کرد و گفت: اعتیاد پدیده‌ای شوم و خانمان‌سوز است که متاسفانه در سال‌های اخیر در سطح روستاهای شهرستان در حال افزایش است .

وی خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با اعتیاد در سطح روستاها بایستی شوراهای اسلامی و دهیاران، امامان جمعه و معتمدین روستاها را درگیر کرده و با فرهنگ‌سازی مناسب و آگاه‌سازی خانواده‌های روستایی از خطرات این پدیده شوم و ایجاد برنامه‌های فرهنگی از گسترش اعتیاد در روستاها جلوگیری شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار