در اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد:

برگزاری جلسه کارگروه برنامه ریزی اوقات فراغت تابستان 95

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت :نگاه به اوقات فراغت به عنوان یک برنامه صرفا تابستانی یک آسیب است و باید برای اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال تحصیلی برنامه داشته باشیم که در این برنامه، در نظر گرفتن نیازهای دانش آموزان و پرهیز از نگاه سنتی به پایگاه های تابستانی ضروری است.

کد مطلب: ۴۸۶۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستان های استان تهران ، در این جلسه سید مجتبی هاشمی به نام گذاری سال 95 ازسوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)اشاره کردو به ذکر این نکته پرداخت که اقتصاد مقاومتی صرفا به معنای صرفه جویی نیست و این امر بر رونق تولید و اشتغال با تکیه بر توانمندی های داخلی تأکید دارد و ضروری است در آموزش و پرورش نیز به فرهنگ سازی در این زمینه به طور ویژه پرداخته شود.

وی در ادامه به موضوع اوقات فراغت پرداخت و بیان کرد نگاه به اوقات فراغت به عنوان یک برنامه فصلی(تابستانی) یک آسیب است و باید برای اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال تحصیلی برنامه داشته باشیم و در این برنامه ضرورت دارد نگاهمان به نگاه دانش آموزان نزدیک و ضمن در نظر گرفتن نیازهای آنان از نگاه سنتی به پایگاه های تابستانی بپرهیزیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، ضرورت حرکت به سمت فعالیت محوری، توجه ویژه به شکوفایی خلاقیت ها، استفاده از نظرات اولیای دانش آموزان وصاحبنظران فرهنگی، بررسی محتوایی ونحوه اجرای برنامه ها و بکارگیری شیوه های نوین و جذاب جهت جذب حداکثری دانش آموزان در فعالیت های فرهنگی را مورد تأکید قرار داد.

هاشمی افزود :باید ضمن استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان، ظرفیت اردوگاه های دانش آموزی،کانون های فرهنگی،تربیتی و ورزشی، مدارس خاص، هنرستان ها و تشکل های دانش آموزی، برنامه اوقات فراغت تابستان 95 ساختارمند تر از سال گذشته برگزار گردد.

وی به ضرورت برنامه ریزی و جذب دانش آموزان در برنامه های اوقات فراغت، قبل از شروع امتحانات پایان سال تحصیلی جاری نیز تأکید کرد.

شایان ذکر است ، دراین جلسهاعضاءکارگروه به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداخته و مقرر شد برنامه های پیشنهادی که قابلیت اجرایی داشته باشند ،جهت بررسی و تأیید نهایی در ستاد اوقات فراغت استان به کارشناسی فعالیت های اردویی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تحویل گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار