اختتامیه جشنواره قلم ویژه مدارس آموزش ازراه دور اردیبهشت برگزار می شود

اختتامیه نخستین جشنواره قلم به منظور پرورش خلاقیت و رشد ایده پردازی تفکرات کار آفرین به همت سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش اردیبهشت ماه امسال در تهران برگزار می شود.

کد مطلب: ۴۸۵۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، نخستین جشنواره قلم با عنوان "آموزش از راه دور، آموزش آسان، با کیفیت، همیشه، همه جا و برای همه" به همت سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش در جهت کیفیت بخشی فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس آموزش از راه دور کشور و به منظور پرورش خلاقیت و رشد ایده پردازی تفکرات کار آفرین در سال تحصیلی 94-95 برگزار می شود.

این جشنواره در سه سطح مدرسه، استان و کشور برگزار می شود و آثار در 3 بخش دانش آموزان، معلمان و خانواده دانش آموزان در قالب های مختلف علمی ارائه و داوری خواهند شد و آثار برگزیده کشوری در مراسم اختتامیه جشنواره که در اردیبهشت ماه در تهران برگزار خواهد شد مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

اهداف و چشم‌اندازها

توسعه و تعمیق خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی، ایجاد فرصت های برابر آموزشی و پرورشی، ایجاد روحیه نشاط فرهنگی و خودباوری، ارتقاء سطح کیفی فعالیت های آموزشی و پرورشی، تشویق و ترغیب مخاطبین به تدوین طرح های نو و مستندسازی آنها و نیز استفاده از ابزارهای نوین آموزشی در جهت تعامل هدفمند خانواده ها و متولیان تعلیم و تربیت به عنوان اهداف برگزاری این جشنواره ذکر شده است.

همچنین دو چشم انداز "تقویت نگاه عدالت محوری، گسترش و تعمیق خلاقیت و نوآوری و بهره مندی هوشمندانه از فناوری نوین در جهت تحقق بخش هایی از اهداف سند تحول بنیادین" و "تنویر افکار عمومی و آشنا کردن جامعه با خدمات آموزشی و پرورشی مدارس آموزش از راه دور" چشم اندازهای مدنظر برگزارکنندگان نخستین جشنواره قلم است.

محورهای جشنواره

در بخش دانش آموزی محورهای جشنواره به سه بخش کشاورزی، صنایع و خدمات تقسیم شده است که هر یک از این بخش ها دارای چندین زیرمجموعه می باشند. در این بخش طرح های دانش آموزی بر اساس شاخص هایی همچون جدید بودن طرح و ایده، مبتنی بودن بر پژوهش های علمی، کاربردی بودن و قابلیت اجرا، استفاده از فناوری های نوین، انطباق با نیازهای محلی و بومی و تطابق با رشته های تحصیلی و شغلی داوری می شوند.

بخش همکاران فرهنگی با محوریت تولید و ارائه محتوای درسی متناسب با یکی از موضوعات و عناوین درسی ویژه مدارس آموزش از راه دور اجرا می شود. کلیه معلمان آموزش از راه دور با مدرک مرتبط با طرح ارائه شده می توانند در جشنواره شرکت کنند.

داوری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره شروع شده و تا تاریخ 10 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

گودرز شاهمرادی مدیرکل مرکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا اظهار داشت: ثبت نام رسمی اولین جشنواره قلم از 8 اسفند آغاز شد و بسته های آموزشی در اختیار خانواده ها قرار گرفت.

وی تاکید کرد: توسعه خلاقیت و فناوری در این جشنواره به چشم می خورد و پیش بینی ما برای مراسم پایانی اردیبهشت 95 است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار