بروکراسی اداری مانع بزرگ انجام کار خیر در فارس است

رئیس انجمن حمایت از بیماران كلیوی استان فارس گفت: بروكراسی اداری حاكم بر سیستم اداری مانعی برای انجام کار خیر در بخش درمان و سلامت است.

کد مطلب: ۴۷۴۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، نادر معینی در نشست خبری روز جهانی کلیه تصریح کرد: در گذشته تنها ۲ بخش دیالیز در فارس فعال بود اما اكنون ۳۶ بخش دیالیز با ۳۲۸ تخت در این استان به بیماران خدمت‌رسانی دارد.

وی ادامه داد: برای ساخت مركز دیالیز جنوب شیراز، شهرداری مطالبه ۱۰۲ میلیون تومان عوارض را برای صدور پروانه کرده اما جای تاسف است که از خیرین برای کار خیر عوارض دریافت کنیم هرچند که تخفیف داده شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران كلیوی فارس تاکید کرد: این مشكل البته در تمام بخش‌های خدمت‌رسان وجود دارد، تمام دستگاه‌های آب، برق، گاز، مخابرات و ... دیگر زیرساخت‌ها به واسطه بروكراسی حاكم و هزینه‌هایی كه به خیرین تحمیل می كنند.

معینی تصریح کرد: متاسفانه بروكراسی اداری بزرگترین معضل ما در توسعه فضاهای درمانی خیریه است.

وی ادامه داد: خیرین و نیكوكاران در استان فارس سهم قابل توجهی در تامین و تجهیز مراكز بهداشتی و درمانی دارند اما مسئولین نیز باید برای حمایت از آنان در ادامه این راه همکاری بیشتری داشته باشند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران كلیوی فارس تاکید کرد: در حال حاضر یک خوابگاه با ۳۶ تخت در شیراز جهت بیماران کلیوی وجود دارد اما با توجه به حضورهای گسترده از سراسر استان فارس در شیراز این خوابگاه جوابگوی بیماران و همراهان نیست.

معین یادآور شد: قطعا فعالیت‌های عمرانی و بهسازی شهر بسیار اهمیت دارد اما سلامت نیز مقوله‌ای بسیار مهم به‌شمار می‌رود و نیاز داریم شورا و شهرداری نسبت به اعمال معافیت‌های مناسب، زمینه فعالیت‌های خیرخواهانه را بیش از گذشته فراهم كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار