استاندار مرکزی:

منابع طبیعی و محیط زیست سرمایه های اصلی کشور هستند

استاندار مرکزی گفت: منابع طبیعی و محیط زیست سرمایه های اصلی کشور هستند که حراست بهینه از آن ها تنها بر عهده یک سازمان خاص و دولت نیست بلکه، اقشار مختلف جامعه و مردم باید با آگاهی و حساسیت به میدان آمده و حمایت از آن را در دستور کار خود قرار دهند.

کد مطلب: ۴۷۲۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، محمود زمانی قمی در مراسم بهره برداری از طرح 400 هکتار جنگلکاری در شهرستان تفرش، افزود: همه آحاد جامعه و مردم ایران باید با حفظ و حراست منابع طبیعی ضمن جلوگیری از فرسایش بادی، آبی و خاکی که به ایجاد و افزایش گرد و غبار و کانون های غبار نمکی در شهرها دامن می زند، این نعمت الهی را برای نسل های آینده به امانت گذاشته و از تخریب آن جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: غفلت از حراست منابع طبیعی، توسعه مخاطرات زیستی و تهدید جدی سلامت مردم را سبب می شود.

استاندار مرکزی اظهار داشت: توسعه نامتوازن در دهه های اخیر موجب تغییرات اقلیمی و آسیب پذیری منابع آب و خاک و هوا شده که ادامه این روند نابودی بشر و محیط پیرامونی آن را رقم می زند.

زمانی قمی بیان کرد: تغییرهای گسترده ای که در روش زندگی و بهره برداری مردم ایران از منابع طبیعی صورت گرفته، لزوم حفظ منابع آب، خاک و طبیعت را گوشزد می کند، چرا که با وجود خشکسالی ها و حرکت افسار گسیخته انسانی با برچسب توسعه، روند بیابانی شدن مراتع و نابودی منابع پایه را در پی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار