مجید مظفری در گفت و گو با پانا:

سینمای دهه شصت یک آرزوست/ هیچ کدام از آثار جشنواره شبیه دیگری نیست

بازیگر سینما و تلویزیون کشور با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزۀ سینما نیاز به حمایت دارد.

کد مطلب: ۴۵۹۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی-هنری پانا، «کفش هایم کو؟» تازه ترین اثر کیومرث پور احمد است که در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنوارۀ فیلم فجر پذیرفته شده است. .

«کفش هایم کو؟» بنیاد خانواده ایرانی و سنتی را بررسی کرده است

مجید مظفری، بازیگر این فیلم سینمایی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا «کفش هایم کو؟» گفت: این اثر دارای سناریویی بسیار زیباست و هم بستگی و وابستگی اعضای خانواده به یکدیگر را به درستی مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

وی با اشاره به این که سناریوی «کفش هایم کو؟» راجع به مهاجرت های بی دلیل است و در آن به بررسی ارتباطات میان افراد خانواده پرداخته شده و در مورد احترام متقابل بزرگتر و کوچکتر بحث شده است، ادامه داد: قضاوت پیرامون محتوای فیلم و بررسی نقاط ضعف و قوت آن را منوط به دیده شدن آن توسط مخاطبان است.

مظفری ضمن تأکید بر این امر که اعتقاد دارد: با توجه به این که هر کدام از نقش های این فیلم نقش هایی است که با دقت سر جای خود قرار گرفته است و در متن شخصیت های حاشیه ای وجود ندارد، این فیلم باید به درستی دیده شود، افزود: تمامی نقش هایی که در این اثر سینمایی وجود دارد بر اساس حساب و کتاب درست و دقیق طراحی و اجرا شده است.

بازیگر «راز خنجر» «محمد حسین حقیقی» در سال 1371 «کفش هایم کو؟» را اثری دانسته که بنیاد خانواده ایرانی و سنتی را بررسی کرده است و خاطر نشان کرد: این اثر با محوریت موضوع خانواده یکی از فیلم هایی است که بسیار درست و حساب شده و با حضور مشاوران متخصص مراحل تولید را پشت سر گذاشته است.

نقش های «کفش هایم کو؟» حساب و کتاب دارد/هیچ کدام از آثارم شبیه به دیگری نیست

این بازیگر، متفاوت بودن نقش ها در آثار سینمای اش را یکی از وِزگی های بارز خود برشمرده و در ادامه با تأکید بر این امر که این اثر هم یکی از ان آثاری است که شبیه به هیچ یک از نقش هایی که تا کنون ایفا کرده ام نیست، یادآور شد: من فکر می کنم که امسال در جشنوارۀ فجر با آثاری مواجه هستیم که هیچ کدام شبیه به یکدیگر نیست و اگر مروری در آثار من کرده باشید باید به این نکته رسیده باشید که هیچ کدام شبیه به هم نیست: من فکر می کنم که فیلم «کفش هایم کو؟» یکی از فیلم های شاخص جشنوارۀ فجر باشد.

آثار جشنوارۀ امسال بسیار متنوع است

بازیگر «شهر خاکستری» «حسن هدایت» برنامه ریزی و اجرای مسئولین را مهم ترین عوامل تأثیر گذار بر کیفیت جشنوارۀ فیلم فجر دانسته و با اشاره به این که نگاه دقیق و حساسیت بسیار زیادی بر روی محتوای آثار سینمایی در در بین دست اندرکاران برگزاری جشنوارۀ فیلم فجر 1394 وجود دارد، اظهار داشت: آثار جشنوارۀ امسال بسیار متنوع است و هیچ یک از فیلم ها، چه در حوزه آثار جوانانی که به عنوان نسل جدید کار می کنند و چه در نسل قدیم هر کدام شبیه به دیگری و تکراری نخواهد بود چرا که از این دو قشر رسالت و جایگاه خاص خود را دارند.

مظفری ضمن ابراز خرسندی از این امر که در جشنوارۀ فجر امسال کارگردان های مختلف و بنامی آثار خود را ثبت نام کرده اند و اشاره به این که در دهه 60 و 70 فیلم ها بیرون از شهر تهران ساخته می شد، هر کدام از کارگردانان برای خود ساختاری خاص قائل بودند و امسال هم یکی از آن سال هایی است که یاد گذشته ها در آن زنده شده است، تصریح کرد: تا جایی که من با این افراد در ارتباط هستم می توانم بگویم که امسال جشنوارۀ بسیار پرباری داریم و شاید پذیرفته شدن آثار کارگردان های خوب سینمای ایران یکی از همین دلایل باشد.

بازیگر فیلم سینمائی «زیگزاک» اثر «مجید توکلی» که در سال 1388 در سینمای ایران به روی پرده رفته است، ضمن اشاره به این که در جشنوارۀ فجر دست اندکاران حوزۀ سینما و مسئولین باید در کنار یکدیگر بایستند و رسالت مطبوعات نیز این است که دست به دست مسئولین خانواده سینمای ملی ایران را به عرصۀ رقابتی سالم با موضوع و محتوای متنوع دعوت کنند، گفت: مطبوعات باید با پوشش رسانه ای خود از برگزاری جشنواره ها حمایت کنند.

وی ادامه داد: امروزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزۀ سینما نیاز به حمایت و احتیاج به وابستگی، دلبستگی و دقیق در کنار هم ایستادن دارد.

وی دست یابی به سینمای سالم ملی را مهم ترین رسالت جشنواره فجر دانسته و ضمن تأکید بر جایگاه نقد نزد اصحاب رسانه، افزود: من نمی گویم که سینمای ایران نقد نشود، اما من فکر می کنم که امسال یکی از جشنواره هایی است که برای اصحاب رسانه و مطبوعات خوراک خوبی برای رسانه ها و مطبوعات دارد.

گفتنی است مجید مظفری ،زاده ۲۲ بهمن ۱۳۲۹ در تهران،بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است که از سال 1352 تا به امروز در 42 فیلم سینمایی، 20 مجموعۀ تلویزیونی و چندین تئاتر به ایفای نقش پرداخته است.

در خلاصه داستان فیلم «کفش هایم کو؟» که طبق تأکید عوامل، ارتباطی با شب یلدا ندارد آمده است، «کفش هایم کو؟» فیلمی در ارتباط با تبعات مهاجرت و بیماری آلزایمر است.

رضا کیانیان، رویا نونهالی، مجید مظفری، شقایق فراهانی، بهاره کیان‌افشار، مینا وحید و منصوره وافری بازیگرانی هستند که در «کفش‌هایم کو؟» مقابل دوربین علیرضا زرین‌دست قرار گرفتند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از: کارگردان: کیومرث پوراحمد؛ نویسنده: کیومرث پوراحمد و فرید مصطفوی؛ مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین‌دست، طراح صحنه و لباس: مجید میرفخرایی، طراح چهره: مهرداد میرکیانی، صدابردار: آرش برومند، دستیار اول و برنامه‌ریز: ایمان توکلی، عکاس: مهدی حیدری، دستیار اول فیلمبردار: مهرداد لشکری‌نژاد، مدیر تدارکات: حسین روزبهانی، مدیر صحنه: امیرعباس دهقانی، منشی صحنه: محسن بهاری، جامه‌دار: سحر سطوت، مشاور پزشکی: دکتر مریم نوروزیان و تهیه‌کننده و مدیر تولید: سیدعلی قائم‌مقامی.

گفتگو از: امین کردبچه چنگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار