مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل:

سطح سوادآموزی زنان در اردبیل ۷۲ درصد رشد یافته است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: در مقایسه با وضعیت سوادآموزی زنان این استان قبل از تشکیل نهضت سوادآموزی و سرشماری سال ۹۰، سطح سوادآموزی این قشر ۷۲ درصد رشد نشان می دهد.

کد مطلب: ۴۵۷۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اردبیل ،صابر سپهری تصریح کرد: تشکیل نهضت سوادآموزی باهدف پوشش افراد جامعه در سنین ۱۰ الی ۴۹ ساله جامعه بوده و در طی سال‌های اخیر فعالیت‌های چشمگیری را به دنبال داشته است.

وی افزود: به‌عنوان‌مثال زمانی که نهضت سوادآموزی در اردبیل آغاز به کار کرد درصد برخورداری از سواد شامل حال ۳۱ درصد از مردم جامعه بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان افزود: این در حالی است که در آخرین سرشماری صورت گرفته در سال ۹۰ میزان باسوادی به ۹۱ درصد افزایش یافته است.

سپهری بابیان اینکه درصد سواد زنان نیز از ۱۵ درصد به ۸۷ درصد رسیده است، متذکر شد: سوادآموزی به‌ویژه توانسته در مناطق محروم و روستایی عملکرد مطلوبی به همراه داشته باشد.

وی به کاهش فاصله سواد مرد و زن نیز در این بازه زمانی اشاره کرد و گفت: این متغیر نشان می‌دهد فاصله از ۳۱ درصد به هفت درصد کاهش یافته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان نتیجه تمامی این اقدامات را بهبود وضعیت برخورداری از سواد شهروندان اردبیلی در سطح کشوری دانست و افزود: فاصله سواد استان با میانگین کشوری در زمان تشکیل نهضت سوادآموزی ۱۷ درصد بود.

سپهری گفت:در سال ۹۰ این رقم با افت ۱۵.۵ درصد به ۱.۵ درصد رسیده است.

وی به تداوم فعالیت‌های سوادآموزی در تمامی مناطق و نواحی استان اشاره کرد و متذکر شد: در امر سوادآموزی همت و همکاری سوادآموزان نیز اهمیت ویژه و مؤثر دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار