عوارض آهن زیاد در بدن

خبرگزاری پانا:اضافه بار آهن یکی از شرایط جدی و مزمنی است که باید به درستی تشخیص و درمان شود و اگر درست تشخیص داده نشد منجر به بیماری هموکروماتوزیس می شود و زندگی فرد را تهدید می کند.

کد مطلب: ۴۲۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اضافه بار آهن یکی از شرایط جدی و مزمنی است که باید به درستی تشخیص و درمان شود و اگر درست تشخیص داده نشد منجر به بیماری هموکروماتوزیس می شود و زندگی فرد را تهدید می کند.
دکتر مجتبی صدر الدینی، متخصص خون گفت: آهن در بیماران نمی تواند نقطه ای ژنتیکی خون ساز را درمان کند و کم خونی بیمار ادامه می یابد و روز به روز ذخایر آهن او افزوده می شود تا جایی که عوارض آهن زیادی مثل سیروز کبدی،‌نارسایی قلبی،‌دیابت گریبانش را می گیرد.

وی افزود: مقدار زیاد آهن در بدن یا بافت هایی مثل قلب، لواز المعده، کبد تجمع می یابد و باعث افزایش بار آهن می شود.

صدر الدینی در ادامه گفت: اضافه بار آهن یکی از شرایط جدی و مزمنی است که باید به درستی تشخیص و درمان شود و اگر درست تشخیص داده نشد منجر به بیماری هموکروماتوزیس می شود و زندگی فرد را تهدید می کند.

از آنجا که از دست دادن خون به معنای از دست دادن آهن می باشد، لذا هموکروماتویس در زنان به دلیل خون ریزی، عادت ماهانه ، کمتر از مردان اتفاق می افتد.

وی عنوان کرد: علل آن، اکثر موارد هموکروماتوزیس ژنتیکی می باشد، اختلالات خونی و یکی از علائم اصلی آن خستگی ،‌ضعف،‌کاهش وزن، دردشکمی هموکروماتوزیس یک بسیاری غیر شایع است که در اثر تجمع از بیش حد از آن در بدن ایجاد می شود.

وی در پایان گفت: از جمله غذاهایی که می تواند منجر به افزایش آهن در بدن شود ،‌گوشت قرمز ، خشکبار،‌تخم مرغ، فلفل سبز، گوجه فرنگی می باشد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار