صادركنندگان نمونه مازندران تجلیل شدند

با حضور استاندار مازندران، از صادركنندگان نمونه استان تجلیل شد.

کد مطلب: ۴۲۶۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در مراسم تجلیل از صادر كنندگان نمونه استان با بیان این كه تولید باید صادرات محور باشد، بیان داشت: همه محصولات مازندران می تواند با نگاه صادراتی تولید و صادر شود.

استاندار، خاطر نشان ساخت: دولت نقش سیاستگذاری و حمایتی در صادرات دارد و بخش خصوصی باید به طور جدی وارد میدان شود و در عرصه اقتصاد حضوری تاثیر گذار داشته باشد.

ربیع فلاح، با اشاره به این كه صادرات یکی از جلوه های تحقق اقتصاد مقاومتی است، عنوان نمود: اگر چه تحریمها مقداری موانع در مسیر صادرات ایجاد کرد ولی برنامه مدون و مستمری برای صادرات طراحی و اجرا نشده است و اینك كه دولت تدبیر و امید زمینه آرامش و امید را در جامعه فراهم کرده است باید برنامه مدونی برای این حوزه ارایه شود.

وی با بیان این كه استان مازندران استان بی نظیری است و ظرفیت های بالایی در حوزه صادرات دارد، گفت: مازندران دروازه صادرات و واردات کشورهای همسایه است و این مسیر ترانزیتی را باید فعال کنیم و با توجه به این كه در دو سال گذشته اقدامات خوبی آغاز شده است باید از فضای همکاری و تجاری برای توسعه صادرات استفاده مطلوب نمود.

رییس كارگروه توسعه صادرات استان با طرح این كه انتظار داریم فعالان اقتصادی برای توسعه صادرات برنامه ریزی جدی کنند، تصریح كرد: اسکله های زیادی در بندر امیرآباد آماده بهره برداری شده است و بانکها در ارائه تسهیلات همکاری خواهند کرد، لیكن از ظرفیت بنادر استان به خوبی استفاده نمی شود.

استاندار مازندران انتخاب کاله را به عنوان یکی از 50 برند بین اللملی تبریک گفت و خواستار برند سازی تولیدات شد.

فلاح ضمن تقدیر از تولید کنندگان و صادر کنندگان فعال مازندران، از انتخاب 3 شرکت مازندرانی به عنوان سه شرکت برتر صادرکننده کشور ابراز خرسندی نمود و افزود: ساماندهی تولید برای توسعه صادرات ضروری است.

مقام عالی دولت در مازندران، گفت: باید مشکلات خودمان را با بهره گیری از ظرفیت های ملی و منطقه ای حل کنیم و خودمان را برای شرایط پسا تحریم و تولید و صادرات رقابتی آماده کنیم.

در این روز با حضور استاندار مازندران، سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری، فرماندار ساری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی استان، برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان و تشكل ها و فعالان بخش خصوصی از صادر كنندگان نمونه مازندران تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار