مشاور امور بانوان آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد

ضرورت برگزاری کارگاههای آموزشی والدین در پیشگیری از اعتیاد

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش و پرورش استان در بخش پیشگیری از آسیب های اجتماعی خصوصا اعتیاد گامهای جدی و موثری برداشته است.

کد مطلب: ۴۲۲۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، گلستانی فرد در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان با ریاست معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری اظهار داشت: آمارهای ارائه شده از سوی مراجع ذی صلاح نشان می دهد، کشور ما بطور عام و استان ما بطور خاص درگیر مسئله اعتیاد زنان است و دغدغه ی اساسی این کارگروه این است سازوکارهایی بیابد تا بتواند با این پدیده ی شوم که به نظام خانواده آسیب جدی وارد می کند مقابله و در صدد پیشگیری از آن برآید.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان در بخش پیشگیری از آسیب های اجتماعی خصوصا اعتیاد گامهای جدی و موثری برداشته است، بیان داشت: در سطح مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم فراخور اقتضائات آن طرح هایی در دست اجرا دارد که هم جنبه ی آموزشی و پیشگیرانه دارد و هم توانمندسازی دانش آموزان، والدین و کارکنان، برنامه های فرهنگی و ترویجی، توسعه گرا و راهبردی، مداخله ای و کیفیت بخشی را شامل می شود.

گلستانی فرد در معرفی طرحهای پیشگیری از اعتیاد آموزش و پرورش عنوان کرد: خود مراقبتی، مدارس عاری از خطر، برگزاری کارگاههای آموزشی برای والدین و کارکنان با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهی آنها در زمینه شناخت موادمخدر، مهارتهای اساسی پیشگیری از اعتیاد، سبک های فرزندپروری و شیوه های ارتباط موثر با کودکان و نوجوانان، شناخت عوامل محافظ و خطر و... از جمله این طرحهاست.

وی اظهار امیدواری کرد: مصوبات این کارگروه دستورالعملی باشد که همه ی دستگاهها موظف شوند در جهت پیشگیری و درمان ای آسیب اجتماعی که باعث تزلزل بنیان خانواده می شود، تلاشهای خود را با هم ترکیب نمایند تا دیگر شاهد این معضل در جامعه نباشیم.

گلستانی فرد در خصوص بیماریهای شایع غیرواگیر در زنان و روشهای کاهش آن افزود: درست است که متولی اصلی امر سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است اما به تنهایی نمی تواند این امر را محقق نماید.این کار مشارکت و تلاش جمعی را می طلبد.

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که بیشترین مخاطب زن را هم در بخش شاغلین و هم در بخش دانش آموزی دارا می باشد اگردر اجرای برنامه های ارتقای سلامت سهیم باشد قطعا توفیقات بیشتری حاصل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار