اهدای اعضاء کودک 2 ساله اهوازی به 3 بیمار نیازمند

والدین زنده یاد «میثاق ثالثی»، کودک دو ساله اهوازی، با رضایت به اهداء اعضای بدن وی، به 3 بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشیدند.

کد مطلب: ۴۱۹۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد

ایسنا نوشت:
به گزارش پانا از خوزستان ، دکتر «امین بحرینی»، فوق تخصص جراحی پیوند کلیه، کبد و پانکراس، پس از انجام این عمل گفت: تصمیم به موقع خانواده ثالثی به انجام این کار خداپسندانه و خیرخواهانه در شرایطی که جگرگوشه خود را به تازگی از دست داده بودند، ستودنی است.

وی افزود: خوشبختانه با انجام این عمل جراحی، دو کلیه و کبد این کودک با موفقیت از بدن وی خارج و به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

بحرینی گفت: کلیه‌های این کودک 2 ساله به دو نوجوان ۱۰و ۱۱ساله پیوند داده شد.

وی خاطرنشان کرد: افراد گیرنده کلیه، مدت‌ها بود به‌علت مشکلات و تحمل بیماری نارسایی کلیوی، دچار کمبود وزن بودند و از همین‌رو، بین گیرنده و اهداکننده تناسب وجود داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: کبد این کودک نیز با توجه به نبود فرد گیرنده با شرایط مناسب در خوزستان، برای پیوند به یک کودک نیازمند به پیوند عضو، به بیمارستان شهید نمازی شیراز فرستاده شد.

این جراح فوق تخصص پیوند گفت: هم‌اکنون حال عمومی دریافت‌کنندگان کلیه، خوب و باثبات است اما پس از پیوند، این شرایط و موقعیت بدن دریافت‌کننده عضو است که پذیرش یا عدم پذیرش عضو جدید را رقم می‌زند.

رئیس دفتر فراهم‌آوری و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطرنشان کرد: هنوز بسیاری از خانواده‌های اشخاص دچار مرگ مغزی ناشی از حوادث رانندگی و ... در این استان بر این باورند که برداشتن عضو از فرد پیش از خاکسپاری گناه است، اما وقتی از نزدیک با وضعیت بیماران نیازمند عضو مواجه می‌شوند، به انجام این عمل خیرخواهانه رضایت می‌دهند.

وی یادآور شد: طبق آمار سالانه بین 4000 تا 6000 مرگ مغزی در کشور رخ می دهد، که در مقایسه با تعداد ناچیز آمار رضایت به اهداء عضو، تأسف‌برانگیز است و خوب است افراد جامه بدانند به‌علت رضایت ندادن برخی خانواده‌ها به اهداء عضو عزیزانشان، روزانه در کل کشور بین 7 تا 10 نفر از بیمارانی که در صف انتظار پیوند عضو هستند، فوت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار