رئیس اتاق اصناف ایران :

دلیل پلمب فست فود KFC ایرانیان اعلام شد

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: فست فود کی اف سی ایرانیان با سرمایه ایرانی راه اندازی شده است اما این واحد، برای فروش بیشتر از نماد‌های مشابه آمریکایی خود استفاده کرده بود که این امر تخلف است.

کد مطلب: ۴۱۹۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا علی فاضلی در حاشیه دیدار با اعضای اتاق اصناف تهران اظهار کرد: بخش خصوصی به دنبال ورود کالای مصرف به کشور نیست و نظام ایران رویکردی برای ورود فست فود های آمریکایی به کشور ندارد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال ورود تکنولوژی و موارد علمی برای تولید هستیم افزود: برای تقویت نیروی فنی و انسانی با کشورهای خارجی مراوده خواهیم داشت و بخش غیر دولتی به دنبال این رویکرد و ورود کالاهای مصرفی نیست.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: تنها یک فست فود با نام کی اف سی حلال ایرانیان از مجموعه اصناف کشور مجوز گرفته است، اما این فست فود آمریکایی نیست و با سرمایه ایرانی شکل گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: این شرکت، شرکتی ایرانی است و درصوتی که این بنگاه در داخل خود تخلف انجام داده است مسئولان امر با آن برخورد می‌کنند.

فاضلی گفت: با وجود اینکه، این فست فود با برند و سرمایه ایرانی ایجاد شده است اما حق ندارد لوگوی کشور های آمریکایی را برای فروش بیشتر استفاده کند که این امر تخلف بوده و باید با آن برخورد شد.

فست فودهای اروپایی نیز مجوز نگرفتند

وی اظهار کرد:هیچ فست فود آمریکایی و حتی اروپایی برای فعالیت در ایران از وزارت صنعت و اصناف مجوز نگرفته است.

این مقام مسئول گفت: لوگویی که ما به آن مجوز دادیم، با سرمایه ایرانی است و با لوگو و ماهیت فست فود آمریکایی KFC تفاوت دارد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر فست فود آمریکایی یا اروپایی بخواهد در ایران فعالیت کند آیا مجوزی به آن داده می شود یا خیر، گفت: بستگی به دولت دارد اگر دولت مجوز داد از طرف ما نیز منعی ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار