تئاتر زمینه ای برای رشد فکری و شخصیت کودکان است

کارگردان نمایش«هاکلبرفین» با بیان اینکه تماشاچی‌های همدانی تئاتر را می‌فهمند، گفت: تئاتر زمینه‌ای برای رشد فکری و شخصیت کودک و نوجوان است.

کد مطلب: ۴۰۵۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد

احسان مجیدی در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: با نمایش «هاکلبرفین» در این دوره از جشنواره شرکت کرده ام، چندین دوره در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شرکت کردم و معتقدم که برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر بر کیفیت نمایش‌ها تأثیر مثبت می‌گذارد.
وی برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر را بستر شناخته شدن ایران در بین کشورهای خارجی دانست و افزود: وقتی نمایشی از فیلتر بازبینی رد شده و وارد فستیوال می‌شود به طور حتم از کیفیت خوبی برخوردار است.
این کارگردان عرصه تئاتر با بیان اینکه تئاتر کودک و نوجوان در کشور پیشرفت نسبتاً خوبی داشته است، افزود: البته این امر بدان معنا نیست که در تمام سالن‌ها نمایش خوب روی صحنه می‌رود.
به گفته وی بودجه، سیاستگذاری، حمایت از هنرمندان، نویسندگان و کارگردانان از جمله عواملی است که باید در حوزه تئاتر مورد توجه قرار گیرد.
مجیدی کمبود سالن‌های نمایش را مشکل دیگر حوزه تئاتر دانست و افزود: هزینه تولید تئاتر فاخر، بالاست اما متأسفانه مشکل در نبود بودجه کافی است.
وی با بیان اینکه مسئولان باید بدانند صرف هزینه برای تئاتر، یک سرمایه‌گذاری بوده و صرف رشد و تربیت کودکان می‌شود، تأکید کرد: بچه‌هایی که تئاتر می‌بینند با بچه‌هایی که تئاتر نمی‌بینند تفاوت بسیاری دارند.
کارگردان نمایش «هاکلبرفین» هنر تئاتر را زمینه‌ای برای رشد فکری و شخصیت کودک و نوجوان دانست و در بخش دیگری از سخنانش در مورد مخاطبان تئاتر در همدان گفت: همدان همیشه دارای تماشاچی حرفه‌ای بوده و حتی در شهرستان‌های استان نیز تماشاچی فهیم دارد.
وی با تاکید بر اینکه تماشاچی‌های همدانی تئاتر بلد هستند و آن را فهم می‌کنند اظهار کرد: رعایت برخی نکات از سوی تماشاچی در تماشای تئاتر مهم بوده که تماشاگران همدانی همه موارد را رعایت می‌کنند.
مجیدی با بیان اینکه برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان موجب رونق تئاتر استان شده است، گفت: سالن‌های همدان از شرایط مطلوب اجرای تئاتر برخوردار هستند و هیچ مشکلی برای اجرا وجود ندارد.
محمد نوحیان که از جمله بازیگران این نمایش است جشنواره را بستری برای رقابت هنرمندان این عرصه عنوان کرده و گفت: بازیگر گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ویترین یک‌ ساله زحمات و تلاش‌های هنرمندان تئاتر در طول سال است.
بازیگر نمایش «هاکلبرفین» بیان کرد: کارگردان، نویسنده و بازیگران هر نمایشی در طول سال تمرین‌های زیادی را انجام می‌دهند تا در جشنواره اجرای شاد و پرانرژی داشته باشند.
وی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بستری را برای رقابت هنرمندان عرصه تئاتر کشور فراهم می‌کند، اظهار کرد: بزرگ‌ترین عایدی حضور گروه‌های بین‌المللی در جشنواره تئاتر کودک، روش‌هایی بوده که این گروه‌ها در نمایش‌ها استفاده می‌کنند.
نوحیان با تأکید بر اینکه دیدن کارهای بخش بین‌الملل به ارتقای سطح بازی بازیگران تئاتر کشور کمک می‌کند، افزود: دیدن یک تئاتر شاخص از یک کشور خارجی به‌ طور قطع در افزایش سطح کیفی تئاتر داخل کشور مؤثر است.
وی اظهار کرد: هنرمندان عرصه تئاتر کشور جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را عاملی برای رشد و ارتقای تئاتر کشور می‌دانند.

/محمدجواد قمری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار