با حضور آیت الله هاشمی شاهرودی و سفیر ایران در بنگلادش

32 عنوان کتاب دفاع مقدس در قم رونمایی و معرفی شد

خبرگزاری پانا: 32 عنوان کتاب مربوط به حوزه دفاع مقدس با حضور حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی و سفیر ایران در بنگلادش همزمان با ایام هفته دفاع مقدس در نهمین شب از یادواره مشق عشق رونمایی و معرفی شد.

کد مطلب: ۴۰۵۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، در نهمین شب یادواره مشق عشق که به مناسبت پاسداشت 7 هزار بانوی شهید کشور و 130 شهیده استان قم برگزار شد، حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی با گرامیداشت عید غدیر و ایام هفته دفاع مقدس و تسلیت واقعه منا گفت: امروز افکار تکفیری نتیجه اسلام انحرافی بنی امیه است و آل سعود پول خرج می کنند و مسجد به نام ابن تیمیه می سازند و مدارسی می سازند تا همین افکار ترویج داده شود و افکار تکفیری را مانند میکروب هایی وارد جان مسلمین می کنند.

وی افزود: آنها پشت پرده و جلوی پرده با آمریکا و اسرائیل دست می دهند در عین حال نگاه کردن و تبرک جستن به قبر پیامبر اکرم(ص) را تکفیر می کنند.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حادثه تلخ منا ابراز کرد: آل سعود راه را بر حجاج بستند و باعث قتل عده بیشماری شدند، آنها قاتل به عمد هستند و حکم اسلامی قصاص را دارند.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام دکتر واعظی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش و برادر شهیده شاخص سال، شهیده طیبه واعظی دهنوی طی سخنانی به تشریح زندگی و مبارزات شهیده واعظی در سال های قبل از انقلاب اسلامی، نحوه دستگیری و انتقال همراه جنازه برادر از تبریز به تهران، شکنجه در زندان ساواک و نهایتا شهادت وی و همسر شهیدش ابراهیم جعفریان پرداخت.

وی همچنین ولایت پذیری، اهتمام به حجاب اسلامی و رعایت دستورات دینی و اخلاقی را یکی از موضوعات تربیتی نهادینه شده در شخصیت شهیده طیبه واعظی دانست تا آنجا که جمله معروف وی در زیر شکنجه که "مرا بکشید اما چادرم را برندارید" در تاریخ پرافتخار این مرز و بوم نقش بست.

در ادامه مراسم، از سه برادر شهید هاشمی شاهرودی و خانواده شهیده طیبه واعظی، همچنین از خانواده های شهیدان محمد حسین امینی، علی مسعودی، دهقان، محمد کیانی، سید محمد حسینی، محمد مهدی معادی خواه، مجتبی رضایی، علی اصغر بافنده، حسن کاظمی و حسن محمودی با اهدای هدایا وتندیس یادواره مشق عشق تجلیل به عمل آمد.

رونمایی و معرفی 32 عنوان کتاب دفاع مقدس

در نهمین شب مراسم یادواره مشق عشق، 6 کتاب جدید در حوزه انقلاب و دفاع مقدس رونمایی و 26 عنوان کتاب معرفی شد.

700 کیلومتر اسارت ویژه معرفی شهیده طیبه واعظی، زندگی و شهادت شهید امرالله قربانی، برای همکلاسی ام جلد پنجم، جدول حماسه، به آسمان نگاه کن و از کالیفرنیا تا دهلاویه، عناوین کتابهایی بود که با حضور آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، دکتر واعظی دهنوی سفیر ایران در بنگلادش، احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم و مسئولانی از بنیاد شهید قم رونمایی شد.

همچنین 26 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس شامل کتابهای بی نصیب، امیر دریادل، بانوی انتظار، خاطرات ترک خورده، راه خدمت و 21 جلد مجموعه ستارگان حرم کریمه و طلایه داران حق که با همکاری اداره کل حفظ آثار قم و موسسات فرهنگی حماسه 17، مطاف عشق و پیام آزادگان و سایر مراکز ذیربط از ابتدای سال 94 تدوین و منتشر و در مراسمات محتلف رونمایی شده است، معرفی گردید.

اجرای موسیقی و سرود شهید گمنام توسط سعید سلیمانیان، نوحه خوانی علی مالکی نژاد جانباز دفاع مقدس و برادر شهید در وصف شهدا از دیگر برنامه های این مراسم بود که در فضای باز جایگاه و علیرغم بارش مداوم باران، برگزار شد و مورد استقبال مردم شهید پرور و مسئولان حاضر در مراسم قرار گرفت.

معصومه ظهیری مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم، دکتر فرشته چتر عنبری بانوی جانباز 70 درصد و نویسنده کتاب 700 کیلومتر اسارت و دکتر ژیلا دوست مهربان مدرس مرکز دینی بنگلادش نیز در این مراسم به همراه خانواده های معظم شهدا و بسیجیان حضور داشتند.

بمانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار