مصرف سرانه اب میوه در ایران حدود 10 لیتر

خبرگزاری پانا: رئیس کانون صنایع غذایی ایران گفت: مصرف سرانه اب میوه در ایران حدود 10 لیتر در سال است که باتوجه به نیاز بدن به انواع ویتامین ها باید به 20 تا 25 لیتر افزایش یابد.

کد مطلب: ۳۹۷۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا مرتضوی در حاشیه نمایشگاه نوشیدنی ها، افزود: صنعت غذا نقش بزرگی در سلامت مردم دارد و اگر خواهان کشوری رو به رشد و توسعه هستیم لازمه ان داشتن نسل سالم است.
وی با بیان اینکه نقش صنعت غذا در ایجاد و حمایت از سلامت مردم بسیار پر رنگ است افزود: در صنعت اب میوه و کنسانتره جا برای رشد و توسعه داریم، در صنعت اب معدنی ما یکی از وارد کنندگان در دنیا بودیم و در سال 84 تا 88 حدود 50 هزار تن سالانه اب معدنی وارد می کردیم اما اکنون جزو کشورهای صادرکننده اب معدنی هستیم و امکانات بسیار گسترده ای برای رشد صنایع اب معدنی در کشور وجود دارد.
مرتضوی افزود: سرانه مصرف نوشابه های گازدار پائینتر از نوشابه های طبیعی است ، وظیفه ما این است که هشدارهای بهداشتی را داشته باشیم ، رعایت بهداشت در صنایع غذایی در بالاترین سطح قرار دارد و بخشی از سلامت مردم در دست ماست اما بخش دیگری در اختیار خود مردم است که به انتخاب و میزان مصرف غذاها مربوط است.
وی با تاکید بر اینکه دغدغه ما رضایت مردم است گفت: مردم به برندهای ایرانی اطمینان کنند و بدانند که تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا غذا و محصولی در خور شان و نام مصرف کننده ایرانی تولید کنیم .
مرتضوی افزود: وظیفه ما صیانت از سرمایه های مردم است سهم محصولات کشاورزی در تولید ناخالص داخلی بیش از 13 درصد است و سهم صنایع غذایی هم به تبع ان بالای 12 درصد است اما نکته مهم این است که برای توسعه امنیت غذایی کشور باید توجه جدی به امر زراعت داشته باشیم .
وی گفت: ما اگر از روش های نوین ابیاری استفاده کنیم و حداکثر بهره وری از اب و زمین را در عرصه کشاورزی داشته باشیم می توانیم به امنیت غذایی اطمینان داشته باشیم .
مرتضوی افزود: از سال 84 تا 92 ضریب امنیت غذایی ما رو به افول بوده است و از سال 92 با تلاش های وزارت کشاورزی در توسعه زراعت مدرن امیدوارم تا پایان این دهه ضریب امنیت غذایی ما به 80 برسد اما رسیدن به این مهم بدون همکاری مشترک امکانپذیر نیست .
وی گفت: فضای ناسالم بین تولید و مدیریت کشور هیچ کمکی به تولید نمی کند و ما باید در فضای ارام در کنار هم کار کنیم و ظرفیت های خود را در اب و خاک شناسایی و حداکثر بهره برداری را از این منابع داشته باشیم .
مرتضوی با بیان اینکه زحمات ما و زارعین باید به سفره مردم برسد افزود: صنایع تبدیلی امکان بهره برداری حداکثری از محصولات باغی و زراعی را فراهم اورد بنابراین باید فضای متعادلی بین تولید و توزیع ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار