مسیر گردشگری جنگل دریایی حرا ساماندهی می شود

خبرگزاری پانا: سازمان منطقه آزاد قشم، مسیر گردشگری ورودی را به جنگل دریایی حرا به منظور رونق اقتصادی بومیان جزیره ساماندهی خواهد کرد.

کد مطلب: ۳۹۶۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیر ژئوپارک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از آنجا که این مکان گردشگری در محدوده سایت های ژئوپارک قشم قرار گرفته است، ساماندهی آن را مدیریت ژئوپارک قشم انجام خواهد داد.
حمیدرضا محسن پور تاکید کرد: با این اقدام قصد داریم علاوه بر جلب بیشتر رضایت گردشگران نسبت به وجود امکانات مناسب گردشگری در مسیر ورودی به جنگل دریایی حرا، شرایطی فراهم کنیم تا با حضور گردشگران در این منطقه فرصتی برای رونق اقتصادی جامعه محلی از طریق صنعت گردشگری فراهم شود.
مدیر ژئوپارک سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: مسیر گردشگری ورودی به جنگل حرا به گونه ای خواهد بود که ابتدا گردشگران به گشت در روستا و خرید صنایع دستی و سوغات می پردازند و سپس برای گشت دریایی در جنگل های حرا به ساحل جزیره واقع در روستا خواهند رفت.
وی یادآور شد: برگزاری کلاس های آموزشی برای بلدهای محلی ویژه راهنمایی گردشگرانی که قصد گشت دریایی در جنگل های حرا را دارند از دیگر برنامه های در دست انجام است.
حمید رضا محسن پور با تاکید براینکه یکی از مهمترین اهداف ژئوپارک قشم ارتقای معیشت روستاهای واقع شده در این سایت های ژئوپارک قشم است، گفت: فروش صنایع دستی و سوغات بومیان به گردشگران هم می تواند به این هدف کمک کند.
وی یادآور شد: روستاهای طبل و سهیلی مهم ترین روستاهایی هستند که گردشگران از طریق آنها به گشت دریایی در جنگل های حرا می پردازند.
محسن پور اظهار داشت : همچنین جنگل های دریایی حرا در محدوده روستاهای هفت رنگو، ملکی، گوران، گوردین و لافت نیز واقع شده است.

ایجاد مسیر گردشگری در روستای تنگه چاهکوه

وی از ساماندهی مسیر گردشگری در روستای تنگه چاهکوه به عنوان یکی از اصلی ترین مسیر ورود بازدیدکنندگان از ژئوپارک قشم خبر داد.
محسن پور گفت : تا اواخر سال جاری پروژه ایجاد این مسیر گردشگری به اتمام خواهد رسید.
محسن پور اظهار داشت: شرایطی فراهم خواهد شد تا گردشگران نوروزی بیشترین لذت را در حین بازدید از ژئوپارک قشم ببرند.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: به همین منظور زیرساختهای گردشگری در مسیر بازدید سایت هایی از ژئوپارک که در اطراف روستای تنگه چاهو واقع شده، انجام شده است.
به گفته وی، در این مسیر امکانات گردشگری با استفاده از سازه های چوبی و مصالح بومی همین روستا ایجاد شده است.
وی گفت: این مسیر گردشگری به سه کانون گردشگری تبدیل شده است که کانون نخست مکان تفرج، کانون دوم بخش میانه و سایت ژئوپارک به عنوان کانون حساس نامگذاری شده است.
مدیر ژئوپارک سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد : بر این اساس نوع خدمات ارائه شده در هر یک از کانون های تعریف شده کاملاً مشخص و متناسب با آن مکان خواهد بود.
وی بیان کرد: کانون تفرج در محل ورودی به روستای تنگه چاهو واقع شده است که در آنجا تمام امکانات لازم برای استفاده گردشگران فراهم می شود.
محسن پور یادآور شد: همچنین در این مکان غرفه های فروش صنایع دستی ویژه بانوان بومی جزیره ایجاد می شود تا سود اقتصادی ورود بازدید کنندگان از ژئوپارک به طور مستقیم در اختیار جامعه محلی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: غرفه های فروش غذای محلی و سایر خدماتی که گردشگران به آن نیازمندند نیز در محل ورودی به روستا ایجاد می شود.
مدیر ژئوپارک سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از احداث پارکینگ در محل ورودی به روستای تنگه چاهو و احداث مکان مناسب جهت اطلاع رسانی به بازدید کنندگان خبر داد.
تنگه چاهکوه قشم تنگه ای جالب و شگفت انگیز چاهکوه در جزیره قشم روستای چاهوی شرقی است که با دالان ها و حفره ها و شکلهای تعجب آور که در دیواره ها دیده می شود بازدیدکنندگان را مبهوت کرده است.
تنگه چاهکوه قشم از توابع شهرستان قشم در بخش شهاب، دره ای به عمق صد متر فرسایش و تخریب سنگهای زسوبی را برای بازدید دارد. این دره بی نظیر در وسط کوهی سنگی که به صورت ضربدر شکل گرفته است، قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار