رییس مرکز بهداشت استان گلستان:

رتبه بالای شهرستان رامیان در شیوع بیماری سل در مقایسه با میانگین استان

خبرگزاری پانا:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت استان گلستان گفت: شیوع بیماری سل در شهرستان رامیان در مقایسه با میانگین استانی بسیار بالا و جزء سه شهرستان اول است.

کد مطلب: ۳۹۴۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،«محمدرضا هنرور» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت استان گلستان در حاشیه آیین تودیع و معارفه رییس شبکه و مرکز بهداشت شهرستان رامیان در گفتگو باگل رامیان گفت: شیوع بیماری سل در شهرستان رامیان در مقایسه با میانگین استانی بسیار بالا و جزء سه شهرستان اول است.

وی اظهار کرد: تمرکز جمعیتی جاده ای، تنوع قومیتی، مشکلات سوء تغذیه ای، مسکن و فقر از عوامل شیوع بیماری سل در این شهرستان است.

هنرور مهمترین عامل را در بروز بیماری سل مشکل تغذیه ای دانست و افزود: فقر منطقه ای باعث سوء تغذیه می شود و آدم های لاغر و نهیف، مجاورت و تماس با افراد آلوده، منازل بسته و کم آفتاب گیر و سیستم ایمنی ضعیف باعث بروز این بیماری می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت استان گلستان گفت: بیماریابی و درمان رایگان و آموزش از راههای پیشگیری و مقابله با بیماری سل است.

وی در خصوص راههای شناسایی این بیماری، عنوان کرد: با انجام نمونه گیری توسط بهورزهای شبکه بهداشت و مشکوک بودن و درصورت اثبات بیماری سل، بر اساس پروتکل کشوری درمان رایگان انجام می شود.

هنرور خاطرنشان کرد: هر شخصی سرفه بیش از 20 روز داشته باشد باید نمونه گیری انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار