معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

بودجه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز 2 برابر شده است

خبرگزاری پانا: معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : با دریافت مجوز ایجاد پژوهشکده تروما به عنوان سومین پژوهشکده فعال در دانشگاه، این دانشگاه آماده تاسیس پژوهشگاه در شیراز است .

کد مطلب: ۳۸۶۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر سید بصیر هاشمی اظهار داشت : حداقل هر سه مرکز پژوهشی می توانند با همکاری و مشارکت یکدیگر در تحقیقات، با دریافت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت به یک پژوهشکده تبدیل شوند .
وی بیان کرد : در حال حاضر دو پژوهشکده سلول های بنیادی و همچنین بیماری های داخلی در دانشگاه فعال هستند و موافقت اولیه پژوهشکده سوم با عنوان تروما را نیز دریافت کرده ایم و اکنون پرونده در شورای گسترش در حال بررسی است که در صورت دریافت مجوز این پژوهشکده، برای تاسیس نخستین پژوهشگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تقاضا می دهیم .
دکتر هاشمی ادامه داد : پژوهشگاه ردیف و بودجه مستقل خواهد داشت و با توجه به این موارد و تجمیع امکانات، می تواند موجب انجام پژوهش های مستمر و قوی تر گردد .
وی گفت : بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بودجه پژوهشی این دانشگاه در سال های 93 و 94 نسبت به سال های قبل حدود دو برابر شده، که این گونه حمایت ها با توجه به زیر ساخت های موجود می تواند زمینه انجام پژوهش های پایه ای و همچنین کاربردی را فراهم نماید.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اظهار داشت : آزمایشگاه مرکزی تحقیقات، مرکز پزشکی مقایسه ای و تجربی، برج پژوهشی، امکانات پژوهشی که در بیمارستان ها و گروه های آموزشی وجود دارد و همچنین اعتبارات پژوهشی، از زیر ساخت ها و توانمندی های علوم پزشکی شیراز برای انجام تحقیقات است .
دکتر هاشمی افزود : مراکز تحقیقاتی دیگر حوزه های فعال در معاونت پژوهشی هستند که در این مراکز اساتید و محققان با توجه به رشته تخصصی خود فعالیت می کنند و فعالیت هایشان در جهت امور پژوهشی برای پاسخ به پرسش هایی است که در آن حوزه تخصصی مطرح است و در واقع هدف این است که ضمن انجام پژوهش های اصیل، بخشی از مشکلات جامعه و دانشگاه را با نتایجی که بدست می آورند، رفع کنند .
وی گفت : در حال حاضر این مراکز در علوم پزشکی شیراز نزدیک به 60 مرکز در حوزه های مختلف علوم پایه و بالینی هستند که بخشی از آنها که در حوزه های بالینی فعالیت می کنند در برج پژوهشی مستقر می باشند و در تلاشند تا نتایج کاربردی و ملموسی را برای رفع مشکلات حوزه سلامت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار