برانکو: اگر داوران خوشحال می‌شوند دادو بیداد می‌کنم

خبرگزاری پانا: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می گوید این تیم برای موفقیت باید بسیار تلاش کند.

کد مطلب: ۳۸۲۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری برگزار شده در ورزشگاه درفشی‌فر اظهار کرد: دو مطلب را می‌خواستم عرض کنم روز خبرنگار را تبریک می‌گویم و امروز روز شماست اما در این روز هم که باید استراحت کنید کار می‌کنید و همین طور روز جهانی اهدای خون را پاس می‌دارم. متاسفم که بازیکنان نمی‌توانند الان در این برهه زمانی خون بدهند چرا که وقت تمرین‌شان است. به نوعی تبریک عرض می‌کنم این دو مورد را، اهدای خون راهی برای نجات بیماران است.

وی ادامه داد: درباره بازی استقلال خوزستان باید عرض کنم که واقعیت این است که ما بازی را واگذار کردیم. می‌دانستیم که چه شرایط جوی و دمای هوایی در انتظار ماست و می‌دانستیم که با چه حریفی روبه‌رو می‌شویم. اما متاسفانه موفق نبودیم نتیجه بگیریم و دلیلش را هم در رختکن خودمان مطرح خواهیم کرد اما واقعیت این است که حریف ما بیش از یک شانس گلزنی نداشت. آن چیزی که برای‌مان باقی مانده است کار و کار و کار است. در راه اصلاح مداوم اشتباهات‌مان و بهبود هرچه بیشتر بازی‌هایمان باید این مسئله را در دستور کار قرار دهیم.

سرمربی پرسپولیس درباره علت غیبت محسن بنگر، علی علیپور و میلاد کمندانی در ترکیب اولیه تیمش گفت: غیبت بنگر با تصمیم من بود و هیچ دلیل خاصی نداشت. علیپور و کمندانی بازیکنان جوانی هستند که در بازی اول هم عملکرد خوبی داشتند اما طارمی و عالیشاه در تمرین‌های پیش‌فصل بسیار عالی عمل کرده بودند و فقط به دلیل محرومیت نتوانستند تیم را همراهی کنند. این دو ما را اجبار کردند که در ترکیب اولیه قرار دهیم چرا که عملکرد خوبی داشتند. منطق می‌گوید که از طارمی و عالیشاه در ترکیب ثابت استفاده کنیم. همان طور که دیدید طارمی برای تیم هم گلزنی کرد. برنامه ما این بود که از علی‌پور و کمندانی در ادامه بازی استفاده کنیم.

وی در واکنش به اینکه در فوتبال امروز داوران برای تیم‌هایی که مربیان‌شان در کنار زمین داد و فریاد می‌کنند بهتر سوت می‌زنند و این موضوعی است که برانکو بر خلاف آن عمل می‌کند اظهار کرد: اخلاق من طوری است که داد و بیداد نمی‌کنم و نمی‌خواهم تمرکز خودم و بازیکنانم را به هم بریزم. اگر خوشحال می‌شوند، این کار را انجام می‌دهم. داور هم روز خوب و بد دارد و در این مورد کاری از دست من ساخته نیست. روش رفتاری من به این شکل است و به داور احترام می‌گذارم قبول دارم که شاید اشتباهاتی در قضاوت داور صورت گرفته باشد اما نظرم این است که باید آرامش خودمان را حفظ کنیم.

برانکو با بیان اینکه وقتی بازیکنی را جذب می‌کنیم حتما از آن‌ها استفاده خواهیم کرد افزود: بازیکنی که به تیم جذب می‌شود، دیگر بازیکن تیم ما محسوب می‌شود. می‌دانید چرا بازیکن عراقی به تیم‌مان نیامد؟ برای اینکه او با پلیس عراق قرارداد داشت و این طور نیست که از روی لجبازی بخواهم به حیدریه و مسلمان بازی ندهم. اگر بازیکنی به تیم ما نیامد یعنی پیشنهاد بهتری داشته و یا تیم ما را نخواسته. اگر مسلمان و حیدریه هم آماده شوند از آن‌ها بازی می‌گیرم. این دو دیر به تیم ما اضافه شده‌اند و غیبت‌شان به همین دلیل است.

او در پاسخ به این پرسش که انتخاب او برای حضور طارمی در دیدار با استقلال خوزستان به صحبت‌های مجری تلویزیونی مربوط است تاکید کرد:‌ در تلویزیون نمی‌توانیم شوخی کنیم. طارمی یکی از اعضای ملی پوش تیم ماست. چطور می‌شود بازیکنی که بیرون باشد به تیم ملی دعوت شود. او عملکرد خوبی داشت و با تصمیم خودم او را در ترکیب قرار دادم. علیپور هم برای ما گلزنی کرده بود و او را کنار نگذاشته‌ایم.

برانکو در پاسخ به این سوال که پرسپولیس فصل گذشته در اکثریت شکست‌ها به دلیل اشتباهات فردی بازی‌ها را واگذار می‌کرد و در دو بازی گذشته هم چنین اتفاقی برای آن‌ها رخ داده اظهار کرد: طبیعی است که اشتباهات فردی نتایج بازی را تغییر می‌دهند و برای هر کسی چنین اشتباهاتی پیش می‌آید. متاسفانه از این قبیل اشتباهات در تیم ما زیاد است و باید آن‌ها را کم کنیم.

برانکو در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بهتر نبود تیم پرسپولیس یک روز زودتر به شهر اهواز می‌رفت و به هوای این شهر عادت می‌کرد، خاطرنشان کرد: شرایط خوزستان و دمای بالای این شهر و از طرف دیگر طوفان شن کار را برای ما سخت کرده بود و برای بدن بازیکنان هم مضر است. رفتن به اهواز یک روز زودتر از بازی کار اشتباه‌تری است چرا که تمرین در هوای این شهر به بدن بازیکنان آسیب می‌زند و خیلی جالب نیست. در نیمه دوم بازی به صورت یک طرفه بود و موقعیت‌هایی زیادی را ایجاد کردیم آن هم در آن هوای گرم که کار را برای ما سخت‌تر می‌کرد.

سرمربی سابق تیم ملی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه کارلوس کی‌روش سرمربی فعلی تیم ملی بیش از دو ماه است که در خارج از کشور به سر می برد و بازی‌های لیگ برتر را دیگر تحت نظر ندارد. آیا او چنین رفتاری را می‌پسندد اظهار کرد: در این باره نمی‌توانم اظهار نظر کنم و این موضوع به کی‌روش و فدراسیون فوتبال ارتباط دارد. اگر فدراسیون فوتبال از عملکرد کی‌روش رضایت نداشت، چرا با او تمدید کرد؟ آن‌ها 5 سال است که با هم همکاری می‌کنند و قطعا از یکدیگر رضایت کامل دارند و بیش از این صحبت کردن درباره این موضوع به من ارتباط نمی‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار