عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس هشدار داد:

بحران هویت، تهدیدی برای ۳۲ هزار کودک بدون شناسنامه

خبرگزاری پانا: عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از نبود نظارت دقیق در ساماندهی اتباع خارجی، گفت: وجود ۳۲ هزار کودک بی‌شناسنامه نشان‌دهنده ضعف نظارت در کشور است.

کد مطلب: ۳۷۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ضرغام صادقی با ابراز تاسف از بلاتکلیفی ۳۲ هزار کودک بی‌شناسنامه که حاصل ازدواج شهروندان ایرانی با اتباع غیرمجاز هستند، افزود: متاسفانه حضور این تعداد کودک فاقد شناسنامه، نقطه ضعفی برای کشور محسوب می‌شود که مشکلاتی در ساماندهی این افراد به وجود می‌آورد.


وی ادامه داد: اداره کل اتباع خارجی به همراه دیگر دستگاه‌های متولی باید نظارتی جدی به وضعیت ورود و خروج اتباع خارجی داشته باشند تا مشکلات این چنینی برای جامعه به وجود نیاید.


این نماینده مردم شیراز در مجلس نهم، با تاکید براینکه ۳۲ هزار کودکی که فاقد شناسنامه هستند در آینده از تحصیل باز می‌مانند، تصریح کرد: این کودکان در آینده از امکانات آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی محروم می‌شوند و بدیهی است که مشکلات عدیده‌ای را در کشور به وجود می‌آورند.


صادقی، نقش دستگاه‌های اجرایی برای کنترل حضور اتباع خارجی را بسیار مهم وحیاتی خواند وافزود: مجلس موظف است به گونه‌ای به این موضوع ورود پیدا کند که با ایجاد قوانین محکم، مانع از ورود اتباع خارجی به کشور شده تا کودکانی بدون داشتن شناسنامه متولد نشوند.


وی، با تاکید بر وجود نظارت و کنترل ورود و خروج اتباع خارجی به کشور، تاکید کرد: دستگاه‌های متولی باید به گونه‌ای ورود پیدا کنند تا اگر زمینه حل این مهم از مسیر قانونی وجود ندارد، لااقل با اعمال مدیریتی درست از آسیب فرهنگی و اجتماعی جامعه جلوگیری شود.


عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان نیز گفت: کمیسیون اجتماعی تاکنون درمورد رسیدگی به کودکان بی‌شناسنامه به صورت جزئی وارد نشده اما به طور کلی در مورد ساماندهی افراد خارجی جلساتی را برگزار کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار