امیر پوریا از برنامه این شب های پردیس چارسو خبر داد:

«مرور آثار دهه 60 سینمای ایران» از کمدی فانتزی تا کمدی اجتماعی و...

خبرگزاری پانا: برنامه «مرور آثار دهه 60 سینمای ایران» نمایش و تحلیل فیلم ها از کمدی فانتزی گرفته تا کمدی اجتماعی و فیلم های مربوط به شرایط گذشته ایران و ... همه را شامل می شود.

کد مطلب: ۳۶۵۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، «مرور آثار دهه 60 سینمای ایران» عنوان برنامه ای است که از ابتدای ماه رمضان هر شب در پردیس چارسو ساعت 21:30 با نمایش فیلم و دعوت از یکی از عوامل فیلم و گپ و گفتی صمیمی با موضوعاتی گوناگون برپا می شود.

هرشب از این برنامه به موضوعی از سینمای ایران و رویکردی خاص می پردازد امیر پوریا منتقد و مدرس سینما که بانی این برنامه و حرکت فرهنگی شده است در این خصوص گفت: ما در این برنامه که به مدت یک ماه هرشب در پردیس چارسو برگزار می شود مرور سینمای دهه 60 را داریم و هر شب درباره موضوعات مختلف صحبت می شود.

وی افزود: به طور مثال درباره موضوع فیلم هایی برای کودکان شب گذشته نمایش فیلم «دزد عروسک ها» را داشتیم که با دعوت از مهراوه شریفی نیا بازیگر کودک آن فیلم برگزار شد. در خصوص موضوع فیلم هایی درباره کودکان، نمایش فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» را داشتیم که با دعوت از بازیگر آن فیلم کتی معصومی صورت گرفت.
این منتقد تصریح کرد: باتوجه به گذر زمان بحث هایی شکل گرفته و اتفاقاتی برای سینمای ما رخ داده است که ما سعی کردیم با جنبه های تحلیلی این گذر زمان و سینمایی که در دهه 60 وجود داشته است را مورد بررسی قرار دهیم. این برنامه جدای از هفته آینده که به دلیل شب های احیا ا نمایش فیلم ها متوقف می شود باقی شب های ماه رمضان برپا خواهد بود.
وی ادامه داد: برنامه نمایش و تحلیل فیلم ها از کمدی فانتزی گرفته تا کمدی اجتماعی و فیلم های مربوط به شرایط گذشته ایران و ... همه را شامل می شود. به عنوان مثال پنجشنبه نمایش فیلم «سرب» به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی را خواهیم داشت که با تحلیل و بررسی روی این فیلم با حضور یک مهمان صورت می گیرد و سه شنبه شب فیلم «شبح کژدم» به کارگردانی و نویسندگی کیانوش عیاری که معتقدم عجیب ترین فیلمنامه در تاریخ سینمای ایران را داراست به نمایش گذاشته می شود.
این مدرس سینما در پایان خاطر نشان کرد: نخستین شب اجرای این برنامه جمعه 29 خردادماه 94 بود که به نمایش فیلم «مادیان» و حضور علی ژکان کارگردان این فیلم اختصاص داشت.
گفتنی است؛ علاقمندان به حضور در این برنامه برای تهیه بلیت می توانند به سایت پردیس سینمایی چارسو به آدرس www. Cinemacharsou.com مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار