مراسم افتتاحیه هفته ملی سلامت در مدرسه حافظیه بجنورد برگزار شد

خبرگزاری پانا: مراسم افتتاحیه هفته ملی سلامت با حضور مسئولان استانی در مدرسه حافظیه بجنورد برگزار شد.

کد مطلب: ۳۳۹۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این مراسم که با حضور مسئولان استانی انجام شد، با اعلام «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» به عنوان شعاربهداشتی امسال سازمان بهداشت جهانی گفت : دولت نگاه خاصی به سلامتی، بهداشت و امید به زندگی دارد و بدون داشتن امید دستیابی به سلامت امکان پذیر نیست.

ابراهیم گلمکانی ضمن اشاره به رخدادهای مهم و ارزشمند حوزه سلامت در سال 93 افزود : کمبود های ما در بسیاری از موارد رفع شده و هزینه های مردم در بیمارستان ها به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی هدف اصلی ایمنی غذایی را ارتقای سطح کیفیت اعلام نمود و تاکید کرد : باید کیفی ترین های مواد غذایی مصرفی را برگزینید تا امنیت آن و سلامتی شما تضمین شود.

وی تصریح کرد : همه افراد باید آگاهی و اطلاعات خود را در زمینه مصرف مواد غذایی و اصول صحیح تغذیه ای افزایش و آن را به خانواده خود انتقال دهند تا بیشتر به سمت مصرف غذای سالم پیش رویم.

وی اظهار داشت : مقوله امنیت غذایی بسیار گسترده است و فرهنگ تغذیه صحیح باید در میان مردم نهادینه شود.

وی خاطر نشان کرد : متاسفانه مصرف بسیاری از مواد غذایی غیر ضروری نظیر چیپس، پفک، سوسیس و کالباس که از استانداردها فاصله دارد و زمینه ساز ابتلا به بسیاری از بیماری هاست افزایش یافته که باید با فرهنگ سازی و آگاهی تصحیح شود.

دکتر«گلمکانی» با تاکید بر ضرورت نظارت، کنترل و مراقبت از مواد غذایی عرضه شده به مردم گفت : افراد باید در مورد تمام مواد غذایی مصرفی و فراوری شده اطلاعات کافی داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت : در مدارس نباید تمام دغدغه های ما معطوف به افت تحصیلی و مسایل تحصیلی باشد بلکه باید به مسایل تندرستی و سلامتی نظیر اصلاح شیوه های غلط تغذیه ، تغییر ذائقه، فعالیت بدنی، پرورش جسم و روان و دیگر موارد پرداخته شود.

بهرام سلیمان پور افزود : فرهنگ سلامت باید در حوزه های مختلف گسترش یابد و تشویق دانش آموزان به مصرف لقمه سالم سنتی و سبزی و میوه به جای شیرینی و شکلات و فست فود در پیشگیری از بیماری ها و ارتقای سلامت تاثیر به سزائی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار