مدیر کل آموزش و پرورش استان:

آزمایشگاه ها از بدیهی ترین موقعیت های یادگیری هستند

خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در در آیین افتتاحیه آزمایشگاه نانو تکنولوژی در پژوهش سرای علامه طباطبایی مشهد گفت: کتاب تنها منبع یادگیری نیست، کلاس و مدرسه نیز تنها مکان یادگیری نیستند، بدیهی ترین موقعیت های یادگری آزمایشگا ها هستند.

کد مطلب: ۳۲۷۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید جواد حسینی در آیین افتتاحیه آزمایشگاه نانو تکنولوژی در پژوهش سرای علامه طباطبایی آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد خاطر نشان کرد: در استان 45 پژوهش سرا داریم که البته 29 تای آن کد دارد و ساخت 10 پژوهش سرا نیز در دست اقدام است ، همچنین در کشور 36 آزمایشگاه نانوی دانش آموزی وجود دارد که این آزمایشگاه دومین آزمایشگاه دانش آموزی نانو در استان است.
وی در ادامه اظهار کرد: آموزش و پرورش کشور از دو عارضه رنج می برد که به عنوان واقعیت باید پذیرفت، یکی از این عارضه ها که در سند تحول بنیادین نیز دیده شده است و باید عملیاتی شود، اینست که ما موقعیت های یادگیری را به کلاس درس و مدرسه، کتاب و معلم منحصر کرده ایم.
امروز در آموزش و پرورش های پیشرفته دنیا از بسته ها و شبکه های یادگیری استفاده می شود، کتاب تنها منبع یادگیری نیست، کلاس و مدرسه نیز تنها مکان یادگیری نیستند، بدیهی ترین موقعیت های یادگری آزمایشگا ها هستند.
حسینی ادامه داد: عارضه ی دوم آموزش و پرورش تئوریک است و این مسئله از جهت کنکور بد تر هم می شود که گاهی ممتاز ترین دانش آموزان از ابتدایی ترین مهارت های زندگی بی بهره اند. و باید دانش تئوری به دانش عملی تبدیل شود.
وی اظهار کرد: یکی از راه هایی که ذهن کپسولی شده دانش آموزان از این وضعیت خارج شود، جدی انگاشتن آزمایشگاه ها است به ویژه در عرصه هایی مانند نانو که کمتر عرصه ای از زندگی است که این علم کاربرد نداشته باشد.

یاد آور می شود قاسم علی خدابنده ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهددر ابتدای این مراسم اظهار کرد: مبحث نانو یکی از بحث های جدی کشور است و ما در آموزش و پرورش باید به سمت و سویی برویم که با سیاست های نظام هم راستا شویم.
وی افزود: در کنار خدمات فراگیر و عام آموزش و پرورش یک سری خدمات برای دانش آموزان خاص و نخبه از جمله المپیاد ها و جشنواره ها و مسابقات علمی و .. در ظر گرفته شده است و پژوهش سرا های علمی مکان فعالیت این دانش آموزان است.
وی ضمن ارائه توضیحاتی در مورد فناوری نانو، بیان کرد: برای کاربردی کردن فعالیت های پژوهشی دانشگاه ها پارک های علم و فناوری ایجاد شد و پژو هش سرا ها نیز برای کاربردی کردن فعالیت های پژوهشی دانش آموزی است.
گفتنی است، مدیر کل آموزش و پرورش استان بعد از افتتاح آزمایشگاه نانو از موزه علوم طبیعی ناحیه 1 اموزش و پرورش مشهد نیز بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار