در آستانه سال نو

جلسه ستاد خدمات سفر با حضور استاندار اردبیل برگزار شد

خبرگزاری پانا:در آستانه سال نو و هماهنگی بیشتر در استقبال از مسافران نوروزی جلسه ستاد خدمات سفر با حضور استاندار اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۳۲۴۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،در این جلسه استاندار اردبیل با تاکید بر ضرورت توزیع مکانی گردشگران در تمام مناطق گردشگری استان اردبیل، خواستار اطلاع‌رسانی و هدایت گردشگران نوروزی از شهرستان سرعین به دیگر مناطق گردشگری استان شد .

مجید خدابخش با تاکید بر پیش‌بینی ایستگاه نوروزی در جنگل فندقلو توسط جمعیت هلال‌احمر، جلوگیری از حضور متکدیان در مراکز خرید، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها، پیگیری‌های لازم در مورد پخت نان شبانه و رسیدگی به سرعت‌گیرهای داخل شهر و جاده‌ها، خواستار خودداری از انجام هرگونه عملیات حفاری‌ها در سطح شهر به ویژه در مسیرهای اصلی شهر شد .

وی از دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان خواست تا از هم‌اکنون تمهیدات لازم در مورد خط‌کشی معابر، لکه‌گیری جاده‌ها، اصلاح روشنایی معابر و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی داشته باشند تا در ایام پیک مسافران و گردشگران با مشکل مواجه نشوند .

استاندار اردبیل با اشاره به جاده مواصلاتی سرچم و ضرورت رفع مشکلات این جاده تا 25 اسفند ماه گفت: با توجه به اینکه نیازهای جامعه به نسبت پیشرفت جامعه تغییر می‌یابد، جاده مواصلاتی سرچم نیز باید به نسبت پیشرفت جامعه توسعه یابد به همین منظور 80 میلیارد ریال اعتبار برای دو بانده شدن جاده اختصاصی سرچم به اردبیل اختصاص یافته است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل نیز به برگزاری 12 دوره آموزشی به مدت 148 ساعت اشاره کرد و افزود: این دوره‌های آموزشی شامل دوره آموزشی عوامل اجرایی و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان، دوره آموزشی ویژه پلیس انتظامی، رانندگان وسایط نقلیه گردشگری، غذا و نوشیدنی، عوامل مستقر در پایانه‌های مرزی و دوره آموزشی آشنایی با گردشگری سلامت ویژه دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان گردشگری و فعالان حوزه گردشگری سلامت و دوره آموزشی دهیاران روستاهای هدف و دوره بازآموزی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، راهنمایان طبیعت‌گردی، مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دوره بازآموزی هتل‌داری ویژه مدیران داخلی هتل‌ها است که به جز یک دوره بقیه دوره‌ها برگزار شده یا در حال برگزاری است .

کریم حاجی‌زاده تصریح کرد: در طول ایام نوروزی 16 پایگاه فرماندهی انتظامی، 19 پایگاه امدادی هلال‌احمر، 39 پایگاه امداد پزشکی دانشگاه علوم پزشکی، 18 داروخانه شبانه‌روزی، 49 پایگاه امداد خودرو، 41 بیمارستان و درمانگاه، 16 پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری و دیگر دستگاه‌ها و در کل 41 کیوسک اطلاع‌رسانی و 24 قاضی کشیک در سطح استان فعال هستند .

وی تعداد ناظران سازمان صنعت، معدن و تجارت را 65 نفر، تعداد ناظران دانشگاه علوم پزشکی را 223 نفر و تعداد ناظران سازمان تعزیرات حکومتی را 48 نفر در ایام تعطیلات نوروزی عنوان کرد و ادامه داد : 10 موزه و چهار نمایشگاه صنایع‌دستی در سطح استان در طول ایام تعطیلات نوروزی فعال هستند .

حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در این ایام 121 باب سرویس بهداشتی، 60 جایگاه عرضه میوه و اقلام ضروری، 85 جایگاه توزیع سوخت، 76 مدرسه و 16 ایستگاه صلواتی پذیرایی رایگان فعال هستند .

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق، مخابرات و شرکت گاز به منظور خدمات‌رسانی مناسب به گردشگران در زمان تعطیلات نوروزی انجام شده است، گفت: همچنین هماهنگی‌های لازم با بانک‌ها به منظور تعیین کشیک و تأمین اسکناس مورد نیاز مردم از خودپردازها در ایام تعطیلات نوروز صورت گرفته است .

حاجی‌زاده با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای اسکان اضطراری گردشگران در مساجد، مصلی و سالن‌های ورزشی صورت گرفته، از برگزاری تورهای اردبیل‌گردی، اجرای مانور آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر استان و اجرای برنامه‌هایی برای ایام فاطمیه در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد .

نماینده ستاد دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه با اشاره به فعال بودن 15 بیمارستان خصوصی و دولتی به طور شبانه‌روزی و 25 درصد مطب‌های بخش خصوصی افزود: چهار ایستگاه سلامت در سه راهی هیر، میدان مقدس اردبیلی و گردنه‌های حیران و صائین تا ساعت هشت شامگاه فعال هستند .

وی با بیان اینکه خدمات درمانی این کمیته در سال جدید تعطیل نیست، اظهارداشت: برای نخستین بار در سال جدید، شهرستان کوثر به دو دستگاه دیالیز برای استفاده بیماران خاص کلیوی مجهز شده که خدمات دیالیز در مراکز درمانی حتی به گردشگران نیازمند نیز ارائه می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار