استاندار اردبیل:

مرکز درمان ناباروری قفقاز مجموعه خوبی برای حل مشکل زوج های نابارور است

خبرگزاری پانا:استاندار اردبیل با بیان اینکه فعالیت مرکز درمان ناباوری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل امیدبخش و مسرت آفرین است گفت: این مرکز درمانی، مجموعه خوبی برای حل مشکل زوج های نابارور استان است.

کد مطلب: ۳۲۱۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مجید خدابخش درحاشیه بازدید از مرکز درمان ناباوری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل با ابراز رضایت از فعالیت این مرکز ، افزود: میزان موفقیت درمان ناباروری زوجین در این مرکز 36 درصد است که یک آمار قابل قبولی می باشد و با استانداردهای جهانی مطابقت دارد.

استاندار اردبیل بر حمایت از فعالیت های این مجموعه درمانی تاکید و تصریح کرد: باید با مساعدت مسئولان استانی، امکانات مورد نیاز و فضای فیزیکی مناسب برای گسترش فعالیت های مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی فراهم شود چرا که فعالیت این مرکز توانسته در کاهش هزینه های زوج های نابارور نقش به سزایی ایفا نماید.

وی با اشاره به ظرفیت خوب مرکز درمان ناباروری قفقاز در درمان ناباروی تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای جذب زوج های نابارور اتباع خارجی خواهیم کرد.

خدابخش با ابراز نگرانی از افزایش سن ازدواج در استان که منجر به افزایش نرخ ناباروری می شود، گفت: لازم است پزشکان متخصص از طریق رسانه های گروهی در زمینه ترغیب جوانان به ازدواج به موقع و اطلاع رسانی از عواقب افزایش سن ازدواج فرهنگ سازی کنند.

در این دیدار رامز نصیری صالح رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل نیز با اعلام اینکه ماهانه به طور متوسط 180 بیمار در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل پذیرش و معاینه می شود، تصریح کرد: این مرکز طی دوسال فعالیت حدود 2 هزار و 500 زوج را پذیرش کرده و میزان موفقیت آن در درمان ناباروری 36 درصد است.

وی از راه اندازی پژوهشکده سلامت باروری در جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در آینده خبر داد و گفت: علت یابی ناباروری و بررسی میزان آن در استان، مشاوره به زوج های نابارور و ارائه خدمات پزشکی برای افزایش میزان باروری زوج ها، محور فعالیت های این پژوهشکده خواهد بود.

نصیری صالح با بیان اینکه سه میلیون زوج در کشور از مشکل ناباروری رنج می برند،اضافه کرد: میزان ناباروری در استان اردبیل 22 درصد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار