مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهرستان نیر به 232 نفر افزایش می‌یابند

خبرگزاری پانا:مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهرستان نیر با جذب دانشجویان جدید به 232 نفر افزایش می‌یابند.

کد مطلب: ۳۱۷۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، صابر سپهری در بازدید از مرکز دانشگاه فرهنگیان نیر اظهار داشت: علاوه بر مرکز استان در شهرستان نیر شعبه‌ای از دانشگاه فرهنگیان ویژه برادران راه‌اندازی شده که در حال حاضر در این دانشگاه بیش از 172 نفر دانشجو تحصیل می‌کنند .

وی تصریح کرد: با جذب 60 نفر از دانشجویان که برای بهمن ماه است تعداد این دانشجویان تا 232 نفر افزایش یافته و امکان تحصیل آنها فراهم آمده است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان از افزایش امکانات رفاهی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان نیز خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان زمینه خوبی را برای ارتقاء تحصیلات معلمان و فرهنگیان فراهم کرده به طوریکه امیدواریم در آینده با افزوده شدن رشته‌ها و مقاطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه بتوان زمینه ارتقاء تحصیلی معلمان را فراهم کرد .

سپهری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در دو سال اخیر با راه‌اندازی این دانشگاه زمینه خوبی فراهم آمده تا بتوانیم معلمانی را تربیت و تحویل نظام تعلیم و تربیت دهیم که از یک ظرفیت و توان بسیار بالا برخوردار هستند .

وی به کمبود فضاهای آموزشی با استقرار نظام آموزشی جدید در برخی از شهرهای استان اشاره کرد و ادامه داد: ما در سه شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد با مشکل کمبود فضاهای آموزشی روبه‌رو هستیم .

سپهری تک نوبته شدن مدارس را از آرزوهای دیرین و قابل تحقق برای نظام تعلیم و تربیت و خانواده‌ها یاد کرد و گفت: تنها 15 درصد مدارس استان دو نوبته اداره می‌شود که امیدواریم ظرف دو سال آینده با تجهیز و تکمیل مدارس به ویژه با همت خیرین این تعداد مدارس نیز به تک نوبته تبدیل شوند .

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ما امسال در تلاش هستیم تا بخشی از تعهداتمان را با همکاری نوسازی مدارس در تکمیل واحدهای آموزشی انجام داده و تا مهر ماه سال آینده با راه‌اندازی واحدهای آموزشی جدید بخشی از کمبودها برطرف شود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: ‌تلاش ما بر این است تا تمام هنرستان‌های استان که با ساختار هنرستانی احداث شده احیا و دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای سوق پیدا کنند تا پس از پایان تحصیلات امکان جذب آنها در بازار کار فراهم آید .

سپهری گفت: ‌ما باید به سمتی حرکت کنیم تا دانش‌آموزان راغب به حضور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای شوند و زمینه تحصیل همراه با توانمندی مهارتی و کارآمدی این متخصصان فراهم آید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار