لزوم مشارکت رسانه ها برای افزایش سرانه مصرف شیر در کشور

خبرگزاری پانا:معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در مورد اینکه خرید تضمینی (حمایتی) شیرخام تا چه مدتی ادامه دارد، گفت: متولی خرید تضمینی شیرخام سازمان تعاون روستایی است، اما ظاهرا این خرید تا زمانی که نیاز باشد، در راستای حمایت از تولید‌کنندگان ادامه دارد.

کد مطلب: ۳۰۹۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حسن رکنی افزود: با توجه به اهمیت مصرف این ماده غذایی استراتژیک در سلامت لازم است، رسانه‌ها برای افزایش مصرف شیر باید بیشتر مشارکت کنند.

رکنی گفت: شاید بعدها ده‌ها برابر تاوان عدم مصرف شیر را در درمان بپردازیم، باید مصرف شیر در بین مردم جامعه به فرهنگ تبدیل شود، زیرا در برخی از کشورهای همسایه مثل پاکستان که حتی اغلب مردم از شرایط غذایی خوبی هم برخوردار نیستند، در هر وعده‌ غذایی یا میان وعده شیر مصرف می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: مصرف شیر در جامعه موجب افزایش ضریب سلامت جامعه، افزایش میانگین قد و افزایش ضریب هوشی نسل آینده می‌شود، ضمن اینکه بعضی از بیماری‌های مثل نرمی استخوان کم می‌شود.

رکنی تصریح کرد: در حال حاضر رشد تولید بالاست و باید متناسب با رشد تولید تقاضا افزایش یابد، زیرا تا زمانی که تولید جذب نشود، برای تنظیم بازار داخلی حتما باید مازاد را به کشورهای مخاطب ارسال کرد.

وی گفت: بنای ما افزایش مصرف سرانه شیر است و تا زمانی که در داخل کشور امکان جذب شیر خام وجود دارد، این کار را انجام می‌دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سؤال که آیا فکری برای مصرف شیر خشک حاصل از تبدیل مازاد شیرخام به این فرآورده شده است، تصریح کرد: شیر خشک در صنایع مختلف داخلی استفاده می‌شود، بنابراین بخشی از آن جذب مصارف داخلی می‌شود و در غیر این صورت صادر می‌شود.

رکنی افزود: خوشبختانه با کیفیت بالای شیر خشک تولیدی، این محصول به هر کشوری که صادر شده تقاضای مجدد داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار