معاون سیاسی،امنیتی استاندار فارس:

اکثر جمعیت بی سواد کشور در روستاها و حاشیه شهرها هستند

خبرگزاری پانا: معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: باید سیاست های تشویقی در راستای جذب سوادآموزان به کار گرفته شود.

کد مطلب: ۲۹۸۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،جوانشیرکدخداپوردرهمایش تجلیل از دست اندرکاران عرصه سوادآموزی در باشگاه فرهنگیان شیراز بیان داشت: چرا بعد از گذشت 37 سال از عمر انقلاب اسلامی و تاسیس نهضت سوادآموزی به عنوان اولین نهادی که به دستور امام (ره) تشکیل شد، هنوز این تعداد بی سواد در کشور وجود دارد؟ چرا با وجود اینکه هم در فرهنگ ایرانی و هم در مذهب ما به علم آموزی تاکید شده است، هنوز ما در این مسئله عقب مانده ایم؟
معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس اظهار داشت: یارانه یکی از ابزارهایی است که می توانیم از آن به عنوان وسیله ای برای ایجاد انگیزه در جهت میل به سوادآموزی در افراد بی سواد استفاده کنیم.
وی با عنوان اینکه اکثر جمعیت بی سواد کشور در روستاها و حاشیه شهرها هستند، بیان کرد: در شرایطی که یکی از مشکلات ما در بحث سوادآموزی عدم حضور افراد بی سواد است باید در این راستا سیاست های تشویقی به کار گرفته شوند و از شیوه هایی استفاده شود که در جذب بی سوادها موثر باشند.
کدخداپور با بیان اینکه توسعه در دنیای امروز اصطلاح معروفی است، ابراز کرد: زمانی می توانیم بگوییم یک کشور توسعه یافته هستیم که بتوانیم از امکانات داخل کشور بهره مناسب را برده و از آن در جهت رفاه اجتماعی استفاده کنیم و تنها راه بهره برداری از این امکانات دستیابی به علم است.
وی با بیان اینکه بی سوادی دردی مشترک برای همه جامعه و وجود حتی یک بی سواد در کشور زیاد است، گفت: باید هرکس در زمینه سوادآموزی ایده ای دارد به کمک سازمان سوادآموزی بیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار