معاون تربیت بدنی وتفریحات سالم سازمان فرهنگی اجتماعی :

تا فست فود خورباشیم خبری ازسلامتی نیست

خبرگزاری پانا: نخستین همایش آموزشی اصول ورزش و تغذیه برای کاهش وزن با همت معاونت تربیت بدنی و تفریحات سالم شهرداری شیراز در تالار آزادی برگزار شد.

کد مطلب: ۲۸۳۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این همایش شهروندان با راه های صحیح تغذیه و ورزش آشنا شده وآموزش های لازم در این زمینه را فراگرفتند.
عباس رضایی گفت: هدف از برگزاری همایش، ارائه راهکارهای تغذیه ای و تمرینی ورزش برای همه افراد جامعه که اضافه وزن دارند بود تا روش های تمرینی مناسب و رژیم های غذایی صحیح را آموزش ببینند.
معاون تربیت بدنی وتفریحات سالم سازمان فرهنگی اجتماعی افزود:با برگزاری اینگونه همایش ها می توان از نظر فکری اثرات فراوانی بر روی افراد جامعه گذاشت تا برای استفاده از مواد غذایی سالم و انجام حرکات ورزشی دچارانگیزه شوند.
رضایی تصریح کرد: با توجه به گسترش مصرف فست فود ها و مراکزی که در آنها دخانیات عرضه و مصرف می شود، متأسفانه سلامت شهروندان وضعیت خوبی ندارد، همچنین تمایل افراد به استفاده از این نوع خوراک های پرچرب و سرخ کردنی افزایش یافته ، اگر چه ممکن است افرادی هم باشند که به طور مرتب ورزش می کنند اما چون تغذیه مناسبی در کنار آن نیست، نتیجه ای نخواهند گرفت.
وی گفت: تغذیه نامناسب یعنی مواد غذایی مورد نیاز به بدن نمی رسد و به جای آن موادی که سرشار از چربی و مواد غیرضروری است، استفاده می شودو در ابتدا می بایست چگونگی استفاده صحیح از مواد غذایی مناسب را به مردم آموزش داد و آنان را از خطرات مصرف فست فودها آگاه کرد ، همچنین مصرف سبزیها، میوه ها، غلات و گوشت های سفید در کنار ورزش می تواند سلامت افراد را تضمین کند.
این مقام مسئول اظهارداشت: افرادی که می خواهند جسمی سالم داشته باشند، می بایست در کنار تغذیه سالم در هفته سه روز و هر روز به مدت سی دقیقه ورزش های هوازی و کار با وزنه را انجام دهند تا همواره تندرست سالم باشند.
رانندگان تاکسی در ایستگاه سلامت توقف می کنند
عباس رضایی همچنین از برگزاری اولین کوهپیمایی ویژه رانندگان تاکسی در شیراز خبر داد و افزود: سازمان فرهنگی اجتماعی باهمکاری سازمان نظارت برتاکسیرانی شهرداری شیراز همایش کوهپیمایی خانوادگی رانندگان تاکسی درون شهری ، روز جمعه 30 آبان ساعت 7.30 صبح از دروازه قرآن به سمت تپه الله اکبر برگزارمی شود.
زیارت قبورشهدای گمنام همزمان با آغاز هفته بسیج ،اجرای برنامه های فرهنگی ورزشی وترویج فرهنگ ورزش همگانی در میان رانندگان تاکسی ازجمله اهداف برگزاری این برنامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار