مدیرکل راه و شهرسازی فارس عنوان کرد:

برنامه‌ریزی برای جلوگیری از تبدیل سوانح طبیعی به اتفاقات اضطراری

خبرگزاری پانا: مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: با برنامه‌ریزی و تلاش نباید اجازه دهیم سوانح طبیعی به اتفاقات اضطراری تبدیل شوند.

کد مطلب: ۲۷۰۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، هوشنگ عشایری در سمینار و کارگاه آموزشی یک روزه مدیریت بحران با رویکرد زلزله كه در دانشگاه صنعتی شیراز برگزار شد، افزود: در سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم رویکرد تخصصی، علمی و فنی مدیریت بحران را در محیطی دانشگاهی به اجرا بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بین‌الملل نیز بر سلامت و ایمنی نیروی انسانی تأکید شده، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی، منابع مالی و تجهیزات مربوطه از مهمترین عوامل انجام یک فعالیت مطرح می‌شوند که نیروی انسانی شاخص‌ترین آنها است.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس داشتن ایمنی در زندگی روزمره را از مهمترین عوامل حفظ جان بشر ذکر و تصریح کرد: حوزه ایمنی در فرایند اتفاقات طبیعی در یک جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است که امروز در این سمینار به آن پرداخته می‌شود.
عشایری به عنوان متولی بخشی از اقدمات اولیه مدیریت بحران، خواستار عدم تبدیل سوانح طبیعی به اتفاقات اضطراری در فارس شد و عنوان کرد: در صورت عملکرد مثبت مهندسین راه و ساختمان می‌توان از بروز بحران‌های طبیعی در حوزه ساختمان‌های مسکونی جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: در کشوری مانند ژاپن که منشأ زلزله‌های بزرگ در دنیا است در مقابل زلزله‌های با ریشتر بالا ساختمان‌های مقاوم ساخته‌اند که نشان از مقابله انسان در برابر این حوادث با علم و تکنولوژی دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: هر دو سال یکبار حادثه‌ای جدید در بحران تعریف می‌شود، مانند ویروس ابولا که امروزه ویروس جدیدی که در صورت ناتوانی در مقابله با آن به یک بحران تبدیل می‌شود.
عشایری گفت: زمانی نگران زلزله‌های 4 ریشتری در فارس بودیم اما امروز سالانه در استان خود شاهد زلزله‌های بالای 5 ریشتری هستیم که با مدیریت بحران در بخش‌های مختلف خسارت جانی و مالی کمی را به همراه داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار