خواص میوه عناب /عناب آرامش بخش و ضد بدخلقی

خبرگزاری پانا : عناب آرامش‌بخش و ضد بد خلقی بوده و در طب سنتی از آن به عنوان دارویی که سبب کاهش اضطراب می‌شود و تقویت کننده معده و سیستم گوارشی است استفاده می‌کنند.

کد مطلب: ۲۵۹۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،میوه عناب دارای خواص طبی متعددی است و در مکاتب طب سنتی کشورهای مختلف جایگاه ویژه‌ای برای کمک به سلامت و درمان بیماری‌ها دارد.
عناب از میوه‌های بسیار مفید است که علاوه بر خواص تغذیه‌ای دارای موارد استفاده زیادی به عنوان یک گیاه دارویی است.


در ایران، پاکستان و هندوستان، عناب را بیشتر به صورت خشک شده استفاده می‌نمایند، ولی جالب است بدانید که در بسیاری از نقاط دنیا میوه تازه آن به صورت سبز استفاده می‌شود که البته طعم بسیار خوبی هم دارد.

عناب آرامش‌بخش و ضد بد خلقی بوده و در طب سنتی از آن به عنوان دارویی که سبب کاهش اضطراب می‌شود و تقویت کننده معده و طحال و سیستم گوارشی است استفاده می‌کنند.


مصرف جوشانده عناب برای درمان سرفه، سرماخوردگی و آنفلوانزا و انواع گلودرد بسیار توصیه شده است.

چای عناب در شرق آسیا یک نوشیدنی بسیار گوارا محسوب می‌شود که به جلوگیری از سرماخوردگی نیز کمک می‌کند. اگر دچار سرماخوردگی شده‌اید و از خشکی سینه و سرفه رنج می‌برید، عناب داروی گیاهی مناسب و کارآمدی است

میوه‌ی عناب بعنوان داروی لعاب‌دار و نرم‌کننده برای تصفیه‌ی خون و کمک به هاضمه استفاده می‌شودوجوشانده‌ی ریشه‌ی عناب برای کاهش تب و گرد ریشه‌ی خشک عناب برای التیام‌بخش زخم‌ها و جراحت‌های کهنه و میوه عناب موثر در درمان آسم و تنگی نفس، دارویی ضد سرطان است

برای تهیه جوشانده عناب 50 گرم عناب را در یک لیتر آب ریخته و بجوشانید تا حجم آن دو سوم شود..


میوه خشک رسیده عناب به عنوان ملین می‌باشد حتی تأثیر آن برای کمک به درمان یبوست با مطالعات بالینی مختلف به اثبات رسیده است و به تمام افرادی که از یبوست رنج می‌برند توصیه می‌شود هر روز صبح یک تکه زنجبیل تازه و چند دانه عناب را در یک لیوان آب جوش قرار داده و پس از چند دقیقه این نوشیدنی را میل کنند.


مصرف عناب به طور معنی‌داری سطوح آنزیم‌های کبدی را کاهش می‌دهد. این آنزیم‌ها نشانگر آسیب بافتی هستند.
یافته‌های بافت شناسی نشان می‌دهند که این میوه اثرات محافظتی در برابر بیماری‌های کبدی دارد. عناب در درمان کبد چرب نیز مفید است.

در کم فشاری خون و نازایی مفید است و به دلیل کحتوای فلور در استحکام دندان ها موثر است خواص دیگر عناب .

لازم بذکر است که 2هزار و 809 هکتار از باغات استان خراسان جنوبی زیرکشت محصول عناب است که از این باغات سالانه بیش از 4 هزار تن عناب برداشت می‌شود


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار