رئیس سندیکای تولید کنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران:

مطالعات بومی سازی واکسن های دام و طیور در کشور آغاز شده است

خبرگزاری پانا: رئیس سندیکای تولید کنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران گفت: مطالعات گسترده بومی سازی واکسن های دام و طیور در کشور آغاز شده است که از نظر فن آوری تولید این داروها در داخل کشور مشکلی وجود ندارد.

کد مطلب: ۲۵۶۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت اله ذبیحی در حاشیه بهره برداری از طرح توسعه شرکت تولیدات دامی کشت و صنعت زرین خوشه اراک افزود: با تأمین منابع مالی و سرمایه در یک برنامه 10 ساله، راه اندازی خط تولید واکسن و رسیدن به خودکفایی در داروهای دامی در کشور هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها 2 تا 3 درصد از داروهای دام و طیور کشور وارداتی است که عمده آن را واکسن ها تشکیل می دهند.

رئیس سندیکای تولید کنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران اظهار داشت: هم اینک 98 درصد از داروهای دام و طیور مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

ذبیحی تصریح کرد: از 180 محصول تولیدی دارویی دام و طیور در کشور، 42 محصول صادراتی است که برخی محصولات نیز برای نخستین بار در جهان تولید می شود و از نظر کیفیت با داروهای بایر آلمان برابری دارد.

وی بیان کرد: هم اینک چهار و نیم درصد از تولیدات دارویی دام و طیور کشور به ارزش 20 میلیون دلار به کشورهای دیگر صادر می شود.

رئیس سندیکای تولید کنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران تأکید کرد: حوزه تولید دارویی دام و طیور ایران توانسته مدال فائو و خوارزمی را اخذ کند و برند سوم خوارزمی و برند برتر محصولات دارویی دام و طیور جهان اسلام را از سازمان بهداشت جهانی از آن خود کند.

ذبیحی ابراز داشت: در حال حاضر قراردادی برای تأمین مایحتاج دارویی در حوزه زنبور عسل، طیور، شتر، اسب، گاو و شتر مرغ برای کشورهای عمان و قطر در دست انجام است.

وی در پایان اضافه کرد: محصولات دارویی دام و طیور تولید داخل به لحاظ کیفیت، همپای محصولات اروپایی است و بخشی از تولیدات ایران به کشورهای عراق، ارمنستان، ترکیه، عربستان، روسیه، عمان، قزاقستان و ترکمنستان ارسال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار