سرپرست صندوق قرض الحسنه مهر امام رضا درگفت وگو با پانا:

بسته خروج از رکود تورم زا نیست / تقویت توان مالی بانکها سطح تسهیلات دهی را افزایش می دهد

خبرگزاری پانا: سرپرست صندوق قرض الحسنه مهر امام رضا با بیان اینکه ارتقای توان مالی بانکها در بسته خروج از رکود منجر به بهبودشرایط تولید کنندگان می شود ،اظهار کرد: افزایش توان مالی بانکها منجر به افزایش سطح تسهیلات دهی سیستم بانکی می شود و ضمن تقویت بنگاههای تولیدی شرایط خروج از رکود را برای واحدها فراهم می کند .

کد مطلب: ۲۴۸۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد

اصغر نورالله زاده درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ، درخصوص بنگاه داری سیستم بانکی و عدم ارایه تسهیلات به بخش خصوصی تصریح کرد: باید در این زمینه آمار و ارقام قابل قبولی وجود داشته باشد و به طور حتم رییس جمهور در این زمینه اطلاعات مناسبتری دارند .


وی خاطرنشان کرد: بانکها از توان مالی خود برای تقویت بنگاهها و شرکت های زیرمجموعه خود استفاده می کنند و در سال گذشته نیز برخی از گزارش ها تایید کننده این موضوع بوده است .

سرپرست صندوق قرض الحسنه مهر امام رضا با بیان اینکه ارتقای توان مالی بانکها در بسته خروج از رکود منجر به بهبودشرایط تولید کنندگان می شود ،اظهار کرد: افزایش توان مالی بانکها منجر به افزایش سطح تسهیلات دهی سیستم بانکی می شود و ضمن تقویت بنگاههای تولیدی شرایط خروج از رکود را برای واحدها فراهم می کند .


نورالله زاده درخصوص تورم زایی بسته خروج از رکود عنوان کرد: همانگونه که وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد تزریق منابع موجب افزایش پایه پولی نمی شود و درحال حاضر میزان نقدینگی کشور 603 هزار میلیارد تومان است بنابراین اگر تزریق منابع به بخش تولید باشد تورم زایی به دنبال نخواهد داشت .


سرپرست صندوق قرض الحسنه مهر امام رضا اظهار کرد: منابع بسته خروج از رکود موجب تورم نمی شود چون به سمت تقویت تولید هدفگذاری شده اند .


وی در خصوص روند جذب سرمایه در صندوق مهر امام رضا تصریح کرد: از ابتدای سال جاری روند جذب سپرده ها در صندوق مهر امام رضا مناسب بوده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار