افزایش همکاریهای مشترک بین ادارات کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی آذربایجان شرقی

خبرگزاری پانا:در نشست مشترک مدیران کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی آذربایجان شرقی بر تامین سلامت حیوان و انسان تاکید شد.

کد مطلب: ۲۳۷۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،حمید قاسمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به افزایش همکاریهای این دو ارگان گفت: بیماریها بخصوص بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان درکنارسایرعوامل تهدید کننده محیط زیستطبیعی ازجمله تخریب زیستگاههای اصلی جانوران وحشی، شکار و صید بی رویه آنها ،آلوده گیهای صنعتی وکشاورزی،بهره برداری غیراصولی ازمنابع طبیعی ، خشکسالی های متوالی در کشور و... بعنوان یکی از عوامل مهم تهدیدکننده گونه های جانورییا به عبارتی تنوع زیستی به شمار می آید.

وی اضافه کرد:بعضی از بیماریهای مشترکدر چند سال گذشتهنه فقط در حیات وحشبلکه در بین جوامع انسانیشیوعپیدا کرده است و در این راستا به زودی تفاهم نامه همکاریهای مشترک بین ادارات کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی استان منعقد می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت:این اداره کل آمادگی دارد از صنایع و واحدهای وابسته به دامپزشکی مانند کشتارگاهها،مراکز بسته بندی،گاوداریها و... که مولفه های زیست محیطی را رعایت می نمایند به عنوان کاندیدای دریافت جایزه ملی محیط زیست معرفی نماید و از واحدهای پاک و سبز حمایت خواهد نمود.

در ادامه دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به نقش تاثیر گذار دامپزشکی در کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان گفت:یکی ازمهمترین سازمانهای مسئول و متولی بهداشت و پیشگیری ازشیوعبیماریهای دام اهلی و حیات وحشدامپزشکیکشور می باشد و در این جهت آماده همه گونه همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست استان هستیم.

وی بیان کرد: همکاریدر زمینهپیشگیری ازبیماریها درحیات وحش استان و کنترل بیماریهای واگیر بین جانوران وحشی و اهلی ، هماهنگی و بهره برداری از ظرفیتهای دو اداره کلبه منظور تحقق اهدافو ماموریتهایمشترکافزایش می یابد.

افزودنی است در این جلسه در خصوص مطالبی همچون پیشگیری وکنترل بیماریها ، تهیه بسته اجرایی شامل برنامه ها ، اقدامات ضروریودستورالعملها برای پیشگیری از وقوع بیماریها درحیات وحش استان ،نظارت بر باغهای وحش ،برگزاری دوره های آموزشی برای دامپزشکان ،کارشناسان مسئول و روسای مناطق چهارگانه تحت حفاظت، محیط بانان و...بحث بررسی صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار