نماینده چابهار:

دلالان نقش اصلی را در تورم بازار محصولات کشاورزی دارند

خبرگزاری پانا:نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با ارائه تسهیلات به کشاورزان نقش مهمی در کوتاه کردن دست واسطه‌ها و دلالان دارد.

کد مطلب: ۲۳۲۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد

ایسنا نوشت:

جدگال منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: دستاورد و پیامد دلالی و واسطه گری، بی عدالتی است، و برای تحقق عدالت اجتماعی و ایجاد جامعه عدالت محور، راهی به‌جز مبارزه قاطع با دلالی وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: تقویت شرکت‌ها و اتحادیه تعاونی‌ها یک راهکار مناسب در خصوص مبارزه با این افراد است.

جدگال تصریح کرد: دلال‌ها در جامعه یک حقیقت است و این حقیقت تلخی است که با قدرت و جرات عدالت را در جامعه بی‌هویت می‌کند و جامعه را به مرز سقوط و انحطاط می کشد.

به گفته وی، دلالان نقش اصلی در تورم بازار دارند و دولت با حمایت از حقوق تولید کنند یعنی همان کشاورز و مصرف کننده می‌تواند بازار مصرف را تحت کنترل خود درآورد.

وی بیان کرد: در بعضی مواقع قطعا این دلالان هستند که الگوی کشت را برای کشاورزان مشخص می‌کنند و این یعنی همان نفوذ این افراد در بین کشاورزان و پیش خرید محصولات کشاورزان قبل از برداشت محصول که سیاست‌های خود محصول را از کشاورز با قیمت ارزان خریداری کرده و با قیمت بالا در بازار مصرف ارائه می دهند.

جدگال گفت: درآمد هنگفت و کاذب دلالاها، عاملی تاثیر گذار بر اجتماع و یکی از عوامل جذب کننده اقشار مختلف جامعه به فرهنگ و نظام بی‌پایه دلالی است.

وی در پایان گفت: بیمه محصولات کشاورزی، ایجاد انگیزه در بین کشاورزان، خرید تضمینی محصول کشاورزان، ارائه تسهیلات بانکی و حمایت صندوق های مرتبط مالی از کشاورزان از مهمترین عوامل مبارزه با واسطه گران و دلالان بخش کشاورزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار