در گفت وگو با پانا عنوان شد؛

تذکر شورا به مدیران شهری برای هزینه هنگفت نگهداری دریاچه چیتگر

خبرگزاری پانا: عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات فضای حاشیه دریاچه چیتگر گفت: اگر چنانچه هزینه نگهداری این دریاچه، خارج از ضابطه باشد حتما به موضوع رسیدگی خواهد شد و به مسئولان شهری تذکر خواهیم داد.

کد مطلب: ۲۳۲۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد

ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به مشکلات دریاچه شهدای خلیج فارس چیتگر در منطقه 22 تهران اظهار داشت: وجود فضاهای تفریحی برای شهر تهران مانند دریاچه چیتگر و یا سایر اماکن ضرورت دارد اما این فضاها باید جذابیت داشته باشد و تمام جوانب کار نیز در نظر گرفته شده باشد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: اگر دریاچه چیتگر با هزینه بیش از حد توسط شهرداری تهران نگهداری شود، این موضوع قابل پیگیری است و اگر هزینه های آن خارج از ضوابط باشد حتما به مدیریت شهری تذکر خواهیم داد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر در بازدیدی که از دریاچه خلیج فارس واقع در بوستان چیتگر داشتند و طبق گزارشاتی که به دست ما رسیده، این دریاچه مشکلات زیست محیطی برای مردم منطقه دارد که شهرداری باید نسبت به رفع آن اقدام کند.
این عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری تهران برای تأمین آب مورد نیاز دریاچه مذکور هزینه زیادی را صرف می کند و مقدار زیادی از سطح آب دریاچه تبخیر می شود، گفت: اینکه میزان هزینه کرد شهرداری برای نگهداری و تامین آب دریاچه چقدر است، مشخص نیست و این مساله پیگیری می شود که در صورت خارج از ضابطه بودن هزینه ها حتما به موضوع رسیدگی خواهد شد و به مسئولان شهری تذکر خواهیم داد.
قناعتی یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات حاشیه ای دریاچه خلیج فارس چیتگر مساله پارکینگ است که موجب ترافیک شدید در این منطقه و گلایه مردم محدوده شده است.
به گزارش پانا، همچنین محمدحقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر درباره مشکلات فضای حاشیه این دریاچه اعلام کرد: شهرداری ماهانه مبالغ زیادی برای نگهداری از این دریاچه صرف می کند، در حالی که هنوز شرکت عمران شهرداری، دریاچه را به بخش بهره برداری تحویل نداده و جای فعالیتهای فرهنگی، تفریحی و ورزشی در این دریاچه خالی است.
وی همچنین با اشاره به حجم آب 8 میلیون متر مکعبی این دریاچه گفت: از این میزان، سالانه 2 میلیون متر مکعب آب بخار می شود و به نظر می رسد منطقی نیست با کمبود فراوان آب در تهران، این میزان تبخیر آب را بتوانیم تحمل کنیم. در واقع شهرداری برای تامین آب مورد نیاز این دریاچه، اقدام به خرید آب از وزارت نیرو کرده و سالانه مبلغ قابل توجهی بهای آبی را می دهد که در حال تبخیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار