اخطار به نصب بدون ضابطه دکل و انتن های/ساماندهی دکل ها توسط شرکت ارتباط شهرو مخابرات

خبرگراری پانا:عضو کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: طی ماه‌های آینده به کلیه آنتن‌ها یا دکل‌هایی که بدون ضابطه نصب شده اند اخطار داده شده می شود.

کد مطلب: ۲۲۹۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد

باشگاه خبرنگاران نوشت:

محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درخصوص نصب دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی و نیز امواج رادیویی و سرطان‌زا بودن آن‌ها در سطح شهر با اشاره به اینکه نمی‌توان بر مبنای نظرهای غیر تخصصی موضوع سرطان زا بودن و یا نبودن این دکل ها را ملاک عمل قرار داد اظهارداشت: براساس گزارشات و مطالب مطرح شده از سوی مراجع ذی ‌صلاح هنوز مکاتبه ای در خصوص سرطانزایی این دکل‌ها واصل نشده است.

وی با تاکید براینکه در هر صورت از نظر مکان گزینی و شرایط استقرار، نسل آنتن‌ها و دکل‌ها باید با تدوین ضوابط و شرایط خاص مورد توجه قرار گیرد موضوع مهم‌تر از آن را در خصوص بهداشت فردی و رعایت مقررات انسانی دانست و افزود: مصوبه ای در شورای شهر تصویب شده که براین اساس دستگاه‌های اجرایی مسئول در هر حوزه موظف به پیگیری‌های تخصصی مسائل مرتبط با حوزه خود خواهند بود.

عضو کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پایان با بیان اینکه براساس این مصوبه شرکت ارتباط شهر با هماهنگی با شرکت مخابرات و سایر نهادها ملزم به ساماندهی دکل‌ها و نیز صدور پروانه نصب براساس مقررات خواهد شد افزود: قطعاً طی ماه‌های آینده به کلیه آنتن‌ها و یا دکل‌هایی که بدون ضابطه نصب شده اند اخطار داده می‌شود و تمامی اپراتورها موظف به رعایت استانداردهای ایمنی و زیست محیطی خواهند شد.

حقانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم موضوعات مطرح شده در این خصوص با پیگیری حوزه بهداشتی و درمان به صورت رسمی‌تر و دقیق‌تر به سرانجام رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار