اعطای جایزه به «لئوناردو دی‌کاپریو» و «امی آدامز» در مراسم گلدن گلوب

خبرگزاری پانا: صبح روز گذشته در مراسم گلدن گلوب، مانند سال‌های‌ گذشته اتفاقات غافلگیرکننده‌ای هم افتاد که اعطای جایزه ی بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن سال به «لئوناردو دی‌کاپریو» و «امی آدامز» بخشی از آن است.

کد مطلب: ۱۷۵۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ هفتاد و یکمین مراسم گلدن گلوب یکی از مهم‌ترین اتفاقات سینمایی سال 2014 میلادی سحرگاه روز گذشته برگزار شد.

مراسم امسال نیز همچون سال‌های گذشته، در برگیرنده لحظات غافلگیرکننده‌ای بود.

از اعطاء جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن سال به «لئوناردو دی‌کاپریو» برای فیلم «گرگ وال استریت» و «امی آدامز» برای فیلم «خشونت‌ آمریکایی» گرفته تا پیروزی فیلم ایتالیایی «زیبایی بزرگ» بر فیلم فرانسوی «آبی گرمترین رنگ است» و اعطاء جایزه بهترین فیلمنامه به «اسپایک جونز» برای فیلم «برای او».

در حالی‌که همه انتظار داشتند که جایزه بهترین فیلمنامه به یکی از دو فیلم «12 سال بردگی» و «خشم آمریکایی» اعطاء شود، موفقیت پروژه کوچک سینمایی چون «برای او» تعجب برانگیز بود.

«اسپایک جونز» هنگام دریافت این جایزه گفت: من فوق‌العاده سخنران بدی هستم، انگلیسی‌ام هم بد است-ولی این تنها زبانی است که من بلدم.

اسپایک جونز در حاشیه مراسم روز گذشته گلدن گلوب


از جایزه بهترین فیلمنامه که بگذریم به فیلم ایتالیایی «زیبایی بزرگ» می‌رسیم. فیلمی به کارگردانی «پائولو سورنتینو» که داستان آن درباره روزنامه‌نگار مشهوری به نام «جپ گامباردلا» است که در جوانی یک کتاب موفق نیز نوشته و منتشر کرده است٬ اما اکنون سال‌هاست که چیزی نمی‌نویسد. او روزها را به بیهودگی و شبهایش را به خوش‌گذرانی در پارتی‌های شبانه رم می‌گذراند. یک روز صبح پس از بازگشت از یک پارتی، در برابر خانه‌اش با مردی ملاقات می‌کند که خود را همسر الیزا٬ اولین و شاید تنها عشق سال‌های دور او معرفی می‌کند. مرد به جپ می‌گوید که الیزا مرده است و از خود دفترچه یادداشتی به جای گذاشته که در آن از عشق همیشگی خود به جپ در تمامی این سال‌ها نوشته است. همزمانی این اتفاق با سالروز تولد جپ او را به خود فرو برده و وادار به مرور و بازگویی خاطرات جوانی خود می‌کند.

فیلم زیبایی بزرگ

این فیلم که اولین بار در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و نخل طلای این دوره از رقابت‌ها را به فیلم فرانسوی «آبی گرمترین رنگ است» واگذار کرد، اگر چه در برخی موارد مورد توجه منتقدان قرار گرفت ولی بیشتر آنها بر این عقیده بودند که همچون رقابت‌های کن، در رقابت‌های گلدن گلوب نیز مغلوب رقیب فرانسوی خود خواهد بود ولی در نهایت اعطاء جایزه گلدن گلوب در بخش فیلم‌های خارجی زبان به این فیلم، شگفتی بسیاری را برانگیخت.

«نیکولا گیولیانو»، تهیه‌کننده «زیبایی بزرگ»، هنگام دریافت جایزه این فیلم از ایتالیا به عنوان کشوری دیوانه ولی زیبا یاد کرد.

در بخش دیگری از جوایز روز گذشته فیلم «خشم آمریکایی» با کسب سه جایزه در صدر برندگان گلدن گلوب قرار گرفت ولی در این میان کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای «امی آدامز» شگفتی‌ساز بود.

او که موفق به دریافت اولین جایزه گلدن‌گلوب کارنامه کاری خود شده بود در واقع توانست در این دوره از رقابت‌ها رقیب سرسختی و با سابقه‌ای چون «مریل استریپ»، برنده 8 جایزه گلدن گلوب، را پشت سر بگذارد.

اگرچه بسیاری از منتقدان لحظه اعطاء جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را غافلگیرکننده‌ترین لحظه رقابت‌های روز گذشته گلدن گلوب می‌دانند ولی عده‌ای نیز پیروزی «لئوناردو دی‌کاپریو» بر «بروس درن» (نبراسکا) به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد یک فیلم کمدی یا موزیکال را به همان‌ اندازه غافلگیرکننده می‌دانند.

لئوناردو دی‌کاپریو در مراسم روز گذشته گلدن گلوب


«بروس درن» که با بازی قوی و بسیار باور‌پذیر خود این روزها بسیار مورد توجه سینماگران قرار گرفته و بیشتر منتقدان او را یکی از شانس‌های برتر جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد سال جاری می‌دانند، در مراسم روز گذشته نه تنها خود متعجب شد بلکه تعجب بسیاری را برانگیخت.

او که بدون هیچ موفقیتی تاکنون بارها نامزد جایزه گلدن گلوب شده بود، انتظار می‌رفت که لااقل امسال در پایان دهه 70 زندگی‌اش و با بازی در بیش از 50 فیلم سینمایی بتواند برنده باشد.

جایزه روز گذشته، دومین جایزه گلدن گلوب «دی‌کاپریو» طی 10 بار نامزدی در این رقابت‌ها بود.

«دی‌کاپریو» در بخشی از سخنان خود، هنگام دریافت جایزه‌اش اسکورسیزی را انسان خارق‌العاده‌ای نامید که همانند او پیدا نمی‌شود.

او در ادامه نیز از همه از جمله پدر و مادرش که با حمایت‌هایشان باعث شده بودند که او بتواند در این برهه از زمان، اینجا بایستد، تشکر و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار