فیلم مستند ˝صورتهای ابریشمی˝ ساخته اکبر ناظمی در دانشگاه تهران به نمایش درٱمد

خبرگزاری پانا: فیلم مستند ˝صورتهای ابریشمی˝ ساخته «اکبر ناظمی» عصر روز سه‌شنبه پنجم آذرماه در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران به نمایش درآمد.

کد مطلب: ۱۵۶۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ در این فیلم مستند که فیلمبرداری آن یکسال و نیم پس از حادثه آتش‌سوزی در مدرسه شهید رحیمی شهرستان درودزن استان فارس انجام شده است، به اثرات روانی این حادثه بر کودکان و خانواده‌های آنان و همچنین روند برخورد مسؤولان وقت با این پیش‌آمد ناگوار پرداخته است.
اکبر ناظمی در مستند یاد شده، حادثه آتش‌سوزی در یک مدرسه را با نگاهی منصفانه و به دور از قضاوت از منظر ناظران و شاهدان این رویداد و مدیران و مسؤولان زمان حادثه روایت کرده و سعی دارد تا توجه عموم مخاطبان را به ضرورت فراهم آوردن محیط امن آموزشی و حقوق حقه کودکان ایرانی از بهره‌مندی شرایط لازم آموزشی و پرورشی جلب نماید.
این مستند 55 دقیقه‌ای با روایتی عاری از هرگونه پیچیدگی در فیلمبرداری و فرم، تصاویری موازی از آنچه که بر زندگی این کودکان و میراث فرهنگ کهن ایران زمین گذشته به تماشاگر ارایه می‌کند.
"صورتهای ابریشمی" به همت و حمایت انجمن اسلامی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و با استقبال بسیار خوب دانشجویان و اساتید دانشگاه و جمعی از هنرمندان در ساعت 15 روز یاد شده در تالار فردوسی به نمایش درآمد.
این عکاس انقلاب و مولف مجموعه چهارجلدی کتاب "انقلاب به روایت اکبر ناظمی"، پیش از این فیلم‌های مستند "شهید"، "چال هرز"، "راه حل نهایی"، "دلباختگان پنهان"، "روزهای هیستینگ" و انیمیشن کوتاه "پرواز" را تهیه و کارگردانی کرده و با شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی نظیر میامی، شیکاگو و فستیوال بین‌المللی فیلم کانادا جوایز بسیاری را در این زمینه کسب کرده است.
"علیرضا روشن" به عنوان دستیار کارگردان، "ژوبین غازیانی" به عنوان دستیار کارگردان و تصویربردار، "محمد عزت‌خواه" به عنوان تصویربردار دوم، "امید عبدی" و "فروه میرمحمدی" در گروه تدوین، "هادی پرتوی‌فر"، "مهدی فرزانه"، "علی فرزانه" و "فاطمه سرآبادانی" در گروه تولید و "تارا ناظمی" با ترجمه زیرنویس به زبان انگلیسی اکبر ناظمی را در ساخت این فیلم یاری کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار