مجری طرح عنوان کرد:

اجرای طرح فاضلاب مسجدسلیمان تحت تاثیر بافت و توپوگرافی خاص منطقه‏

خبرگزاری پانا: مجری طرح فاضلاب مسجدسلیمان گفت: بافت متفاوت زمین و توپوگرافی شهر مسجدسلیمان ، نوع و شکل عملیات اجرای طرح فاضلاب این شهر را منحصر به فرد ساخته است.

کد مطلب: ۱۵۲۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد

خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، رضایی با بیان اینکه کل طرح فاضلاب مسجدسلیمان بیش از 220 کیلومتر است که فاز اول آن به طول 5/13 کیلومتر و اعتباری بالغ بر 24 میلیارد ریال با توجه به شرایط توپوگرافی شهر مسجدسلیمان با شرایط بسیار ویژه ای در مناطق پنج بنگله، سرکوره ها، مال شنبه، پشت باشگاه مرکزی و دره اشکفت در حال اجراست.
وی ادامه داد : وجود لایه های متفاوت گچی ، سنگی و خاکهای دست ریز، گودبرداری و اجرای خطوط شبکه فاضلاب را منحصر به فرد ساخته است ولی با وجود این شرایط سخت بیش از هزار و 350 متر خط اصلی در عمق 4 تا 8 متر اجرا شده است.
مجری طرح فاضلاب مسجدسلیمان با ذکر این نکته که شهر مسجدسلیمان هیچگونه شبکه فاضلاب ندارد و فاضلاب این شهر از طریق مسیل ها دفع می شود، افزود : با پیگیریهای بعمل آمده توسط نماینده مجلس ، فرماندار و مدیرعامل آبفا ردیف اعتباری جداگانه ایی برای اجرای طرح فاضلاب مسجدسلیمان در نظر گرفته شد که متاسفانه تاکنون اعتباری از این محل تخصیص داده نشده و هرچه تا این لحظه هزینه شده از محل اعتبارات جاری شرکت آبفا بوده است.
وی هدف ار اجرای این طرح را جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی، ساماندهی و جلوگیری از ورود فاضلاب به سطح معابر شهری و آبهای زیرزمینی عنوان و خاطر نشان کرد: مطمئنا همکاری و همیاری مردم و مسئولین اجرایی شهرستان در اجرای بهتر کمی و کیفی این طرح بزرگ زیست محیطی نقش بسزایی خواهد داشت.
رضایی در خصوص تاخیر بوجود آمده در ترمیم و آسفالت نوارهای حفاری شده نیز توضیح داد : طبق توافقات بعمل امده شهرداری با دریافت هزینه آسفالت از شرکت آبفا متعهد به آسفالت نوارهای حفاری شده بود که متاسفانه بدلیل عدم اجرای تعهد توسط شهرداری در اجرای سریع و بموقع آسفالت در جلسه ای با حضور فرماندار ، مسئولین آبفا و شهرداری مقرر گردید کار آسفالت نوارهای حفاری شده به محض عودت هزینه آسفالت از سوی شهرداری، توسط پیمانکار آبفا تکمیل شود.
وی متذکر شد : در حال حاضر با همکاری صورت گرفته اعتبار پرداخت شده به شهرداری به حساب آبفا برگشت شده و هم اکنون کار ترمیم و آسفالت نوارهای حفاری شده در حال انجام است.
گفتنی است مطالعات مرحله اول طرح شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب مسجدسلیمان در سال 89 به تصویب شرکت مهندسی آبفای کشور رسید و مطالعات فاز دوم این طرح نیز مراحل پایانی را می گذراند.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار