بخت «کچل کفترباز» برای دریافت پاندای طلایی چین

خبرگزاری پانا: پویانمایی «کچل کفترباز» به عنوان تنها نامزد ایرانی دریافت جایزه پاندای طلایی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های تلویزیونی سیچوان چین معرفی شد.

کد مطلب: ۱۵۱۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، فیلم 8 دقیقه‌ای «کچل کفترباز» به کارگردانی صادق جوادی از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش ویژه هیأت داوران جشنواره بین‌المللی سیچوان چین انتخاب شد.
در بخش ویژه هیأت داوران این جشنواره، علاوه بر پویانمایی ‌»کچل کفترباز» از ایران فیلم‌هایی از کشورهای چین و لیتوانی نیز نامزد دریافت پاندای طلایی شدند.
جایزه بین‌المللی پاندای طلایی چین به فیلم‌های مستند، انیمیشن، دانشجویی و درام تلویزیونی تعلق می‌گیرد.
بر همین اساس، کانون امسال‌ با ارسال 12 اثر کوتاه انیمیشن مانند «کچل کفترباز»، «ماه مهربان»، «داستان زندگی پر‌ثمر و افتخارآمیز مداد قرمز»، «روباهی که به‌دنبال صدا رفت»، «ننه کلاغه و روباهه»، «عروسیه عروسیه»، «آواز شب»، «این هم پول ماهی»، «بچه گربه»، «کبوتر سفید کنار آینه»، «چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟» و «راز آن درخت» در این جشنواره شرکت کرده است.
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های تلویزیونی سیچوان با هدف کشف موضوع‌ها و خلق مضامین جدید و اطلاع‌رسانی از 25 تا 27 آبان در شهر چاندو کشور چین برگزار می‌شود.
این جشنواره در سال 1991 شروع به کار کرده است و یکی از جشنواره‌های مطرح تلویزیونی در آسیا محسوب می‌شود و در طول 23 سال بسترهای مناسبی برای دست‌یابی در به‌روزترین سیستم‌های تلویزیونی و اطلاعات بازاریابی فیلم فراهم می‌‌کند.
جشنواره بین‌المللی فیلم‌های تلویزیونی سیچوان از بخش‌های بازار بین‌المللی فیلم‌های تلویزیونی، جایزه بین‌المللی پاندای طلایی، رویدادهای رسانه‌ای فرهنگی و بازار توسعه رسانه جهانی تشکیل می‌شود که محل مناسبی برای دیدار هنرمندان حرفه‌ای و نیز عموم مردم در کنار یکدیگر است.
دسترسی به این خبر به همراه تصویر و خبرهای دیگر در پایگاه اطلاع‌رسانی كانون با نشانیwww.kanoonnews.ir امكان‎پذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار