مدیر شبکه سه:

تلویزیون در پخش تبلیغات بازرگانی دقت نظر بیشتری داشته باشد

خبرگزاری پانا: مدیر شبکه سه گفت: بهتر است رسانه های نوین در بخش سلامت فعالیت های بیشتری داشته باشند ضمن این که در بخش تبلیغات بازرگانی باید دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۵۰۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، جلسه معارفه مشاور مدیر شبکه سه سیما در حوزه سلامت یکشنبه 19 آبان ماه در ساختمان این شبکه برگزار شد و خانم دکتر یزدانی به عنوان مشاور مدیر شبکه سه سیما معرفی شد.

در این نشست دو ساعته دکتر حسن خجسته معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صدا وسیما، مجید زین العابدین مدیر شبکه سه سیما ،دکتر صباغ مشاور سابق مدیر شبکه در حوزه سلامت و دکتر اعتماد سعید و دکتر باهنر از مدیران شورای سلامت سازمان صدا و سیما ، دکتر یزدانی مشاور جدید مدیر شبکه در حوزه سلامت و مدیران این شبکه حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی شبکه سه سیما روز یکشنبه جلسه معرفی مشاور مدیر این شبکه در حوزه سلامت برگزار شد. دکتر حسن خجسته معاون برنامه‌ریزی و نظارت در این جلسه که از ساعت 10 صبح آغاز شد، ضمن تشریح ابعاد چهارگانه سلامت کشور بیان داشت:متاسفانه در حال حاضر بیشتر بر سلامت جسمانی توجه می شود. در حالیکه من معتقدم باید بر سایر بخش های حوزه سلامت نیز تاکید و تمرکز صورت گیرد و برنامه ریزی دقیق تری در این بخش انجام شود.

وی با ارائه راهکاری برای ارتقای ابعاد چهارگانه سلامت در کشور ادامه داد:ما می توانیم برای نهادینه کردن سلامت در جامعه از ابزار تبلیغات کمک بگیریم. برای افزایش سلامت جسمی اشتراک فکری زیادی بین مردم وجود دارد. هرچند در حوزه سلامت روانی و اجتماعی هم اقدامات مثبت اما پراکنده ای صورت گرفته است اما این اقدامات دقیق و مبنایی نبوده است.

دکتر خجسته با اشاره به این که مبحث سلامت تلفیقی از حوزه پزشکی و اجتماعی است، افزود: باید در بحث سلامت اجتماعی برنامه های تلویزیونی مشارکت پررنگ تری داشته باشند. برای مثال وقتی در سریال ها و فیلم ها بازیگران کمربند ایمنی می بندند، این رفتار تبدیل به عادت می شود.

خجسته همچنین موضوع سلامت را از اولویت های موضوعی برای برنامه سازی و شایان توجه دانست.

مجید زین العابدین مدیر شبکه سه سیما نیز در ادامه نشست با اشاره به ویژگی ها و ظرفیت های شبکه سه سیما برای پرداختن به موضوع سلامت گفت:شبکه سه از نظر میزان برد رسانه ای و تاثیرگذاری مقبولیت بیشتری نسبت به سایر شبکه ها دارد. اما امکانات مالی آن از دیگر شبکه ها کمتر است.

خجسته نیز در این رابطه عنوان کرد:به نظر من می توان بین شبکه های مختلف نوعی بازار عرضه و تقاضای برنامه ایجاد کرد که شبکه های نسل جدید بتوانند از شبکه های قدیمی تر برنامه هایی را بر اساس نیازشان خریداری کنند.

زین العابدین همچنین اضافه کرد:خوشبختانه برنامه‌های سلامت محور شبکه سه در حال حاضر جذابیت بالایی دارند و شبکه سلامت نیز تعدادی از آن ها را پوشش می دهد . برنامه سلامت باشید در واقع ششمین برنامه گفت و گو محور سازمان است که در نظر سنجی مرکز تحقیقات بعد از برنامه سمت خدا رتبه دوم را در بهترین برنامه های گفت و گو محور به خود اختصاص داده است، برنامه نود هم که یک برنامه تخصصی ورزشی و پرمخاطب برای مخاطبان است.

وی همچنین با نام بردن از برخی برنامه های سلامت محور شبکه سه سیما تصریح کرد:به جز برنامه سلامت باشید برنامه‌های متنوع دیگری هم در حال حاضر در شبکه سه در حال تولید و آماده‌سازی است که قابلیت گسترش دارد مانند برنامه گلبرگ که موضوعات آن خانوادگی و مربوط به سلامت اجتماعی است. برنامه دانستنی ها و مسابقه نارنج را هم می توان از جمله این برنامه ها دانست. ضمن این که پیام نما که میزان مراجعه بالایی دارد به این موضوع می پردازد.

وی با تاکید بر این که جایگاه رسانه های نوین باید در بخش سلامت برجسته تر باشد، افزود:بهتر است رسانه های نوین در بخش سلامت فعالیت های بیشتری داشته باشند و رسانه هایی جدید در شبکه راه اندازی شود. ضمن این که در بخش تبلیغات بازرگانی باید دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

زین العابدین هدف اصلی شورای سلامت را افزایش سواد مخاطبان در این حوزه دانسته و ادامه داد:افزایش سواد مخاطبان در بخش سلامت باعث می شود تا بیننده بتواند به هنگام پخش یک پیام بازرگانی درست یا نادرست بودن آن را تشخیص دهد. همچنین مخاطب در این شرایط می تواند با دانش خود نسبت به انتخاب یک محصول یا خدمت آگاهانه و درست تصمیم بگیرد.

وی با آسیب شناسی تبلیغات تلویزیونی در حوزه سلامت اضافه کرد:در کشورهای دیگر تبلیغات زیادی در حوزه سلامت انجام می شود. اما مردم به دلیل ارتقای مستمر دانش خود نسبت به سلامت خانواده و جامعه توانسته اند فضای سالم تری را در این بخش تجربه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار