استاندار خوزستان در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش:

نگاه به آموزش و پرورش یک نگاه زیربنایی است

خوزستان (پانا) - استاندار خوزستان با بیان اینکه نگاه به آموزش و پرورش یک نگاه زیربنایی است، بر لزوم توجه به مسئله عدالت آموزشی و توزیع متناسب امکانات در میان مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
نگاه به آموزش و پرورش یک نگاه زیربنایی است

علی‌اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان صبح امروز در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش خوزستان گفت: «با پتانسیل هایی که معلمان ما دارند، با وجود کمبودها، مشکلات، شرایط آب و هوایی، میزان حقوق و … باید افراد عاشقی باشند که این رسالت بزرگ را به دوش گرفته و به سرمنزل مقصود می رسانند. هدف آموزش و پروش ما تربیت افراد صالح و شایسته است و مکتب ما اجازه نمی‌دهد خروجی سیستم تعلیم و تربیت آن افراد ناصالح باشد. همچنان که هر مکتبی در آموزش و پرورش خود افراد را متناسب با همان تفکر تربیت می‌کنند. حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان در ایام اربعین حسینی نشان دهنده این است که تعلیم و تربیت در کشور در مسیر صحیحی قرار دارد.»

استاندار خوزستان در مورد فرصت دوازده ساله آموزش در مدارس عنوان کرد: «طبعا معلمان و کادر آموزشی با توجه به زمان حضور دانش آموزان در مدرسه و دوران ۱۲ ساله تحصیل نقش اساسی و تعیین کننده دارند. نگاه ما به آموزش و پرورش یک نگاه زیربنایی است و جزو وظایف حاکمیت است که برای آموزش و پرورش سرمایه گذاری کند و وزن این سرمایه گذاری با توجه به ماهیت انسان ساز آموزش و پرورش باید بیشتر از بخش‌های دیگر باشد. مدیران آموزش و پرورش و روسای مناطق باید به موضوع عدالت آموزشی توجه داشته باشند و مدارس خوب و معلمان مجرب در یک نقطه یا مدرسه متمرکز نباشند و همچنین ابزار و تجهیزات آموزشی موجود نیز باید به صورت عادلانه در سطح مدارس توزیع شود.»

وی ادامه داد: «طی سال‌های اخیر شرایط کرونا و فضای مجای وظیفه ما را سنگین تر کرده است و خود غربی ها امروز نگران ابعاد منفی این محیط هستند و محدودیت‌هایی برای دانش آموزان وضع کرده اند و ما هم باید به این موضوع توجه کنیم و اجازه ولنگاری فضای مجازی که نتیجه آن انهدام خانواده ها خواهد بود را ندهیم.»

حسینی محراب خاطرنشان کرد: «نماد عینی و ملموس عملکرد آموزش و پرورش نتایج کنکور است؛ در رتبه بندی های کشوری در همه حوزه ها خوزستان باید رتبه های اول تا ششم را کسب کند و مدیری که نتواند به این رتبه برسد مدیر قوی محسوب نمی شود و باید تلاش کنیم با زمان بندی مشخص برنامه های موثری جهت ارتقای آموزش و پرورش استان اجرایی کنیم. ما باید در کنار علم آموزی مسائل پرورشی و استعدادسنجی از دانش آموزان را مد نظر قرار دهیم و در سال دهم تحصیل فرآیند انتخاب رشته با آگاهی و هدفمندی انجام شود و با توجه به اینکه استان ما یک استان صنعتی است و نیاز به نیروی انسانی متخصص در رشته های فنی و حرفه ای دارد لازم است برنامه های متناسب در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.»

استاندار خوزستان همچنین در مورد مهاجرت معلمان بیان کرد: «باید با انجام مطالعات دقیق علل مهاجرت برخی از معلمان شناسایی شود تا از این طریق دردها را بشناسیم و راهکارها را پیدا کنیم و این راهکارها را عملیاتی کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار