معاون رئیس‌جمهوری در گفت‌و‌گو با پانا خبر داد:

صدور ۵۶ هزار مجوز استخدام برای آموزش‌وپرورش؛ دفترچه آزمون جذب دبیران به‌زودی نهایی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه هدف‌گذاری دولت، تقویت دانشگاه فرهنگیان است، گفت می‌توان دوره‌های کوتاه مدت را طراحی کرد تا فرآیند جذب معلمان تسریع شود.

کد مطلب: ۱۳۷۷۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
صدور ۵۶ هزار مجوز استخدام برای آموزش‌وپرورش؛ دفترچه آزمون جذب دبیران به‌زودی نهایی می‌شود

میثم لطیفی در گفت‌و‌گو با پانا درباره جبران کمبود نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: «ما برای امسال ۵۶ هزار مجوز استخدام به وزارت آموزش و پرورش دادیم. یک آزمون برای آموزگاران مدارس ابتدایی و مدارس استثنایی برگزار شد که در مرحله ارزیابی و تکمیلی آن هستیم. برای دبیران نیز اختلاف عددی بین ما و وزارت آموزش و پرورش بود؛ روز سه‌شنبه جلسه خوبی با حضور وزیر محترم برگزار شد. قرار بر این شد که تا شنبه تغییراتی که داشتند، در دفترچه ذکر کنند و دفترچه قطعی شود چون تا زمانی که دفترچه قطعی نشده باشد، ما امکان برگزاری آزمون نداریم. امیدواریم پس از تکمیل پیش‌نویس دفترچه، هماهنگی با دستگاه برگزارکننده آزمون که احتمالا سازمان سنجش است، پیگیری شود.»

وی افزود: «هدفگذاری ما این است که دانشگاه فرهنگیان را تقویت کنیم. البته به این معنا نه که لزوما دوره چهار ساله باشد، بلکه می‌توانیم دوره‌های کوتاه مدت را طراحی کنیم به عنوان مثال سه سال در طرح ۳+۱ شرکت کنند به گونه‌ای که افراد سه سال در دانشگاه‌های برتر درس خوانده باشند و یک سال آخر را در دانشگاه فرهنگیان بخوانند.»

رئیس سازمان اداری و استخدامی اضافه کرد: «یا در کارشناسی ارشد طرح ۱+۱ به گونه‌ای که اشخاص یک سال را در دانشگاه‌های برتر درس خوانده باشند و سال آخر را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند. یا برای برخی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بتوانیم مجوزی را برای جذب معلمان با مدرک کاردانی بگیریم که فرآیند جذب تسریع شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار