امام خمینی (ره) برای دانش‌آموزان گام دوم انقلاب در کتاب‌های درسی و مجلات رشد می‌درخشد

تهران (پانا) - امام خمینی (ره) برای دانش آموزان گام دوم انقلاب در کتاب‌های درسی و مجلات رشد می‌درخشد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
امام خمینی (ره) برای دانش‌آموزان گام دوم انقلاب در کتاب‌های درسی و مجلات رشد می‌درخشد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، امام خمینی رحمه الله علیه، رهبر بزرگترین انقلاب خودجوش مردمی معاصر و پرچم دار هویت، سرافرازی و عزت امت اسلامی بالاخص شیعیان جهان می باشد. سید روح الله موسوی خمینی ملقب به امام خمینی (ره)، به عنوان پیشوای مسلمانان و آزادگان جهان، نه تنها در سرزمین ایران بلکه در کل جهان شناخته شده است.

روح بلند مرتبه ایشان پس از تحمل یک دوره سخت بیماری ، سرانجام در شب چهاردهم خرداد ۱۳۶۸ به ملکوت اعلا پیوست. بلافاصله پس از رحلت ایشان، حضرت آیت الله سید علی خامنه ای ( مدظله العالی ) با رای اکثریت اعضا مجلس خبرگان اسلامی و طبق مفاد اصل یکصد و نهم قانون اساسی به رهبری برگزیده شدند.

به همت دفاتر تالیف کتاب‌های درسی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تلاش شده است تا ابعادی از شخصیت امام راحل در عناوین مختلف و در دروس متعددی از جمله کتاب تاریخ معاصر ایران پایه یازدهم، تاریخ ۳ ایران و جهان پایه دوازدهم، تاریخ ۳ ایران در دوره اسلامی و... تبیین گردد.

بررسی نحوه معرفی ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) در مجلات رشد

با توجه به اینکه مخاطبان مجلات رشد دوران زندگی امام راحل را درک نکرده‌اند، تلاش شده ابعاد شخصیتی امام به همه مخاطبان معرفی شود. وقتی مطلبی قابل درک برای مخاطبان درباره زندگی امام در مجلات رشد می‌آید، فرهنگ‌سازی انجام می‌گیرد.

شاید این سؤال مطرح شود که معرفی مدل چند وجهی شخصیت امام را، چگونه می‌توان برای مخاطبان جذاب کرد؟ با ذکر نمونه‌ها و برش‌هایی از زندگی با برکت امام راحل که برای مخاطبان دست یافتنی باشد، اقدام به این کار شده است و تمام تلاش بر این بوده که امام به‌عنوان شخصیت و الگویی معرفی شود که می‌توان به الگوی شخصیتی ایشان رسیده و دست‌یافتنی باشد.

در مجلات رشد دانش‌آموزی، تربیتی دینی حضرت امام به صورت غیرمستقیم ارائه شده است. دوره ابتدایی سیره و روش‌های تربیتی امام مانند نحوه معاشرت و برخورد ایشان با کودکان را در قالب‌های مختلف و به صورت غیرمستقیم ارائه شده است.در مجلات رشد عمومی بزرگسال و مجلات تخصصی، مستقیم‌تر به این مقوله پرداخته‌ شده و به جهت معرفی آثار امام و زندگی ایشان مقالاتی داشته است و همین‌طور کتابی در چارچوب مجموعه چلچراغ از مجموعه انتشارات مدرسه به زندگینامه حضرت امام پرداخته و چند سال پیش چاپ و تجدید چاپ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار