برانکو: سیدجلال، بیرانوند و وحید امیری را برای قهرمان شدن خریدم

تهران (پانا) - برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرافتخار پرسپولیس می‌گوید همیشه به دوستان، همکاران یا حتی بازیکنان می‌گوید اگر فوتبال دوست دارید باید تماشاگران پرسپولیس را از نزدیک ببینید و برای آنها بازی کنید.

کد مطلب: ۱۳۷۵۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
برانکو: سیدجلال، بیرانوند و وحید امیری را برای قهرمان شدن خریدم

به گزارش خبرورزشی، پرسپولیس پس از قهرمانی در لیگ برتر، توانست با برتری در نیمه نهایی جام حذفی مقابل تیم هوادار به فینال این رقابت‌ها صعود کند.

تردیدی نیست برانکو ایوانکوویچ یک نام ماندگار در تاریخ باشگاه پرسپولیس است. او چهلمین سرمربی تاریخ پرسپولیس، پنجمین کروات و چهاردهمین مرد خارجی نیمکت پرسپولیس بود. برانکو در فصل اول حضور خود با کنار گذاشتن چندین بازیکن تیم توانست علاوه بر پیروزی در شهرآورد با پرسپولیس چند پله صعود کند؛ فصل بعد برانکو و پرسپولیس ضمن به‌دست آوردن رکوردهای مختلف لیگ داخلی ایران، به دلیل تفاضل گل کمتر، نایب قهرمان لیگ برتر شدند (لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵-۱۳۹۴)؛ در فصل ۱۳۹۵-۱۳۹۶، برانکو با پرسپولیس بااختلاف‌ترین (امتیاز در جدول) قهرمانی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران را به‌دست آورد و قهرمان سوپرجام فوتبال ایران (۱۳۹۶٬۱۳۹۷٬۱۳۹۸) نیز شد. در آن فصل پرسپولیس رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرد یا شکست. همچنین برانکو برای نخستین‌بار پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برد. و همچنین برانکو با پرسپولیس موفق به قهرمانی در جام حذفی ایران شد و ...

وی توانست یازدهمین و دوازدهمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ سراسری ایران را نیز به همراه این تیم به‌دست آورد و ۳ هفته زودتر به عنوان قهرمانی لیگ هفدهم وهجدهم دست یافت. برانکو حالا پس از چند سال جدایی از پرسپولیس و فوتبال ایران هنوز دلش با این تیم است و جزو اولین نفراتی بود که قهرمانی سرخپوشان تهرانی در لیگ بیست و دوم را تبریک گفت. حالا شنیدن تازه‌ترین صحبت‌های برانکو سرمربی سابق پرسپولیس و فعلی تیم ملی عمان خالی از لطف نیست.

جزو اولین نفراتی بودید که قهرمانی پرسپولیس را تبریک گفته و هواداران این تیم را شگفت انگیز خواندید؟
بله، من همیشه به دوستان، همکاران یا حتی بازیکنان هم می‌گویم اگر فوتبال دوست دارید باید تماشاگران پرسپولیس را از نزدیک ببینید و برای آنها بازی کنید. تماشاگران و هواداران پرسپولیسی واقعا تیم خود را دوست دارند و به این تیم عشق می‌ورزند.

ولی برخی‌ها هم معتقدند هواداران پرسپولیس و تیم‌های بزرگ همیشه توقع جام دارند و همین فشار زیادی روی دوش مربیان و بازیکنان می‌اندازد. این طور نیست؟
نه! من معتقدم تماشاگران و هواداران پرسپولیس انرژی مثبت هستند. من هرگز فراموش نمی‌کنم سالی که به رغم شایستگی با تفاضل گل نایب قهرمان شدیم اما...

منظور شما لیگ پانزدهم است که شما نایب قهرمان شدید و استقلال خوزستان قهرمان؟
بله، روز آخر بازی را از راه آهن بردیم اما با تفاضل گل قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کردیم. با وجود اینکه قهرمانی را روز آخر از دست داده بودیم اما تماشاگران پرسپولیس ایستاده ما را تشویق کردند.

همین اتفاق پس از نایب قهرمانی شما در لیگ قهرمانان آسیا و بازی با کاشیما ژاپن تکرار شد؟
درست است. تماشاگران پرسپولیس بسیار فوتبال را خوب می‌فهمند و به خوبی از تیم خود حمایت می‌کنند. در آن دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته شده و چند بازیکن هم رفته بودند. به سختی ۱۳ یا ۱۴ نفر می‌شدیم و تماشاگر پرسپولیسی این موضوع را می‌دانست. به همین خاطر می‌گویم تماشاگران پرسپولیس انرژی مثبت بوده و همواره از تیم خود حمایت می‌کنند.

برگردیم به لیگ پانزدهم و جایی که شما نایب قهرمان شدید و بلافاصله پس از اتمام لیگ، برای قهرمانی در لیگ شانزدهم سریع خرید کردید. علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی و وحید امیری را خریدید. درست است؟
بله، علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی و وحید امیری را برای قهرمانی خریدم...

بله، یحیی گل محمدی هم لیگ بیست و یکم را به استقلال باخت و نایب قهرمان شد اما بلافاصله علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، گیورگی گولسیانی، سعید صادقی، سروش رفیعی و حتی عیسی آل‌کثیر را خرید و قهرمان شد. تشابه جالبی بین این دو قهرمانی وجود دارد. این طور نیست؟
جواب شما را دادم، برخی‌ها اشتباه می‌کنند و تصور دارند قهرمانی آسان است در حالی که اصلا این طور نیست. قهرمان شدن بسیار سخت است و شما برای رسیدن به آن بازیکنانی می‌خواهید که ذهن قهرمانی و برد داشته باشند. پرسپولیس نفرات خوبی داشت و به خوبی هم توانست به عنوان قهرمانی برسد.

وحید امیری و علیرضا بیرانوند هنوز هم فیکس بازی می‌کنند و تأثیرگذار هم هستند؟
از اینکه می‌بینم علیرضا بیرانوند، وحید امیری، امید عالیشاه، کمال کامیابی نیا و ... هنوز در پرسپولیس حضور دارند خوشحالم. برای سایر بازیکنان پرسپولیس و مربیان و هوادارانش بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و می‌گویم آنها در قلب من هستند.

حالا پرسپولیس پس از قهرمانی در لیگ برتر به فینال جام حذفی رسیده و بازی بسیار حساسی با استقلال دارد. این بازی را چه طور پیش بینی می‌کنید؟
دربی همیشه سخت و دشوار است و به نظر می‌رسد این دربی حساس تر هم شود چرا که استقلال جام قهرمانی لیگ برتر را از دست داده و دنبال یک جام باقی مانده است. پرسپولیس هم دوست دارد دبل کند و دومین کاپ قهرمانی خودش را به دست بیاورد و پیش بینی می‌کنم بازی بسیار سختی است. پرسپولیسی‌ها باید با تمرکز وارد این دربی شوند چون یک جام پشت آن است. بازی سختی است اما به نظرم استرس و فشار روی استقلال، با توجه به قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر بیشتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار